Där det ena slutar, tar det andra vid

Som ni vet drack jag latte med en baktanke igår. Tanken var att jag skulle bli pigg som en mört och sitta uppe hela natten och skriva. Det blev inte riktigt så! Tyvärr!
Jag gick och la mig... läste. (har nu skrivit en recension på elib `hittade den inte på bokus´). ;)
Därefter släckte jag lampan och slumrade. Vaknade som jag hade förutspått vid 2-tiden av att John Blund hällt sockerdricka i mitt ena öra. Vansinnigt irriterande. Har ni haft det någon gång?
Låter som bubblande sockerdricka inne i ena örat.
Gick givetvis upp som jag tänkt, tog en Alvedon och hoppades att ljudet skulle försvinna. Kan tänka mig att det är ungefär lika irriterande som tinnitus.
Kunde inte alls koncentrera mig, så det enda jag gjorde var att surfa runt på "sockerdricka i örat". Hittade en rimlig anledning. Som heter öronkatarr.
Ja, ja, ge mig allt nu 2012, så jag är klar med skiten till 2013. Tänkte jag trött och gick och la mig igen.
Idag har jag skrivit hela förmiddagen och sockerdrickan är kvar där den är. Örat känns svullet inuti på något konstigt sätt. Har aldrig haft någonting liknande förut. Har stickningar i käkfästet nedanför örat.
 
Men jag kan glatt svara på era frågor beträffande att skriva på natten, eftersom jag gjort det emellnåt med mycket gott resultat. Det är befriande tyst och lugnt på natten. Fantasin växer till sig med mörkret ute, så jag kan med fördel säga att ni som inte provat på det, bör göra det. :D
Fick ju trots allt en lång och vaken natt i natt, vilket resulterade i en lång sovmorgon. Så det är inte helt omöligt att jag skriver i natt istället. ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Låter märkligt med "sockerdricka" i örat. Inget jag har hört om förut. Kanske är det en eftersläng av förkylningen du hade?
Nattskrivande fram till två har jag prövat men sedan är ögonen så trötta att hur pigg jag än är i huvudet så ser jag inget på skärmen :). Bara att gå och lägga sig då. Har märkt att ögonen inte vill hänga med som jag är van vid efter 40-strecket.
Hoppas sockerdrickan försvunnit till natten så du kan få skriva i lugn och ro. Lite tigerbalsam kanske hjälper?

Svar: Jag har petat i mig rinexin nu, avsvällande. Antar att det är en följd av min lunginflammation. Seegt är det i alla fall! Mina ögon funkar nattetid, men jag upplever att synen blivit sämre senaste halvåret. Har glasögon men använder dem typ aldrig, kan inte vänja mig. Ibland när jag läser åker de på, men även då väldigt sällan.
Ska nog skärpa til mig där. Jag kan skriva till 4 på morgonen, bara jag vet att jag får sova sen. Får se hur de här natten blir.

2012-12-28 kl. 15:30:47

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Jag har heller aldrig hört talas om fenomenet, men det låter inte skoj.
Tack för din fina recension också :-)

Svar: Varsågod! :) Tack för att du skrev den! :D

2012-12-28 kl. 16:25:24

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Ja det låter lite konstigt, men jag tror som Carola att det är en bieffekt av lunginflammationen. Hoppas det går över snart. Helst nu. :) kram!

Svar: Tack! Ja, det tror jag också! Nu har jag bunkrat med avsvällande preparat. Än låter det som läsk i örat. Men jag hoppas det slutar snart för det är riktigt jobbigt att höra det hela tiden. ;)

2012-12-28 kl. 18:23:34

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback