Hur gör ni?

Det lättaste sättet för mig att komma igång med en text dagen efter, är att jag oftast avslutar kapitlet när det är som mest spännande.
Mycket enkelt då att plocka upp tråden. Samtidigt byggs ju drivet in automatiskt.
Vet inte riktigt om jag jobbade så här med Söder om söder. ( Har inte läst det på länge).
Man lär sig sitt eget och sitt bästa sätt längs vägen.
Hur gör ni för att komma igång varje dag ni sätter er och skriver?

Med en koppling till mitt tidigare inlägg om snöstormen vill jag bara berätta att det tog 5 timmar för min sambo att ta sig hem från jobbet i Sthlm City. Normalt tar det 1 timme.
Det mest snopna var att han fick gå den sista dryga milen hem.
När han strax före 22 kom hem och sjönk ner i soffan ser han på nyheterna att Sthlm Lokaltrafik säger att de "självklart ersätter taxiresor och dyl" för inställda tåg och bussar. :O
* Detta ska vi lägga på minnet till nästa snökaos *
Undrar just hur många som var medvetna om detta.


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det är lite olika för mig vart jag slutar i ett manus, men det blir sällan i slutet av ett kapitel.
Tur att din sambo har bra kondis om han fick gå en mil i det där vädret.

Svar: Ja, eller hur. Han är ju van att röra på sig. ;)Idag måste jag ut. Tror det är rätt behagligt idag, då det bara är -2 gr. Men fortfarande är det stora problem med inställda bussar och tåg. Så jag får åka i god tid! ;)
Nu har jag gjort mitt morgonpass, nu ska jag leka med lego en stund innan jag ska iväg. (min dotter har öroninfl). Jag hoppas få till lite skrivtid ikväll. Ska bort hela dagen imorgon och vill gärna hinna mycket idag. Har iallafall skrivit 1626 ord än så länge idag. :D

2012-12-06 kl. 09:55:16

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Jag brukar läsa igenom det sista jag skrev när jag avslutade skrivandet gången före, så jag liksom kommer in i texten igen. Helst får det inte vara alltför länge mellan skrivpassen, det går mycket bättre att skriva om jag lever med manuset liten stund (eller lång stund) varje dag :-)

Svar: Ja, det gör jag också, läser igenom det jag skrev sist. Jag håller med om att det är lättare om det inte går för långt mellan skrivpassen.

2012-12-06 kl. 10:14:38

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

1626 är jättebra! Om det fortsätter i den här farten har du ju inga problem att nå ditt mål :-D

Svar: Tack för ditt pepp! :D

2012-12-06 kl. 11:59:01

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback