Nä så blev det inte & Wrimo

Meja rusade in här med två kompisar hack i häl. Så nu övar de cheerleading programmet i källare. Jag bad dem stänga dörren efter som jag jobbar. Då frågade en av tjejerna:
-Vad jobbar din mamma med?
-Hon skriver en bok. Den är jättebra och föresten så är det hennes andra bok!

Jag vet i alla fall vem ska ska få marknadsföra den sen! :D
 
Måste tacka Lee och Kati som drog igång december månads "Skriv tills du dör" Wrimo.
Började räkna lite på statistiken och den ser ut som följer.
1 okt - 12 började jag på manus 2.
Oktober skrev jag sammanlagt 18824 ord, alltså 4249 ord i veckan.
November skrev jag sammanlagt 16698 ord, alltså 3892 ord i veckan.
och nu lunginflammationen till trots..
December (so far) har jag skrivit 18926 ord, alltså 7357 ord i veckan! Och än är inte december slut. :D Med detta insåg jag också att jag faktiskt kommit nästan halvvägs med mitt manus! Galet nöjd med det.

Igår hade vi dock en diskussion här om "skärmfria dagar" under jullovet! Hela vår familj sitter allt för många timmar klistrade vid skärmar av alla de slag. (jag har dock fått dispens för "skrivtid" om än mer begränsad och "läsplattatid". Eftersom det faktiskt är en digital bok. Dock inser jag att bloggen kommer bli lidande. OM jag inte lyckas smyga mig till tid utan att de vet! ;) Och tiden att kommentera andras bloggar kommer också bli kraftigt reducerad. Tråkigt, men nödvändigt tror vi. ( i alla fall för barnen!)
Jag fortsätter att föra statistik och än har jag inte skrivit klart för idag. Har dock räknat med de dryga 800 ord som jag skrivit idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: kati

Tjoho, strålande resultat.

Svar: Tack vare dig och Lee! :D

2012-12-18 kl. 15:57:01

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Lee Destino

Vad härligt att det så bra! Heja, heja :-)

Svar: Jag trodde verkligen att jag "låg efter" eftersom jag varit sjuk och haft skrivfria dagar pga det. Jag blev chockad och glatt överraskad när jag insåg hur bra jag presterat ändå. :D

2012-12-18 kl. 17:33:33

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anneli

Det låter så härligt att få skriva, jag ser fram emot att hinna göra det alldeles snart. Skärmfritt låter inte dumt alls, men det är inte lätt som skrivande männniska :)

Svar: Nä, vi får se hur det går med det. Reglerna är inte klara så vi får se hur det blir. ;) Spännande ska det bli i alla fall.

2012-12-18 kl. 23:30:27

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Mia Skrifver

Vad bra jobbat! Skärmfritt låter onekligen knepigt om man ska skriva. Hos oss har vi brukat tycka att om en viss del av skärmtiden används till nåt annat än spel så är det okej. Det har funkat fint.

Svar: Tack! och tack för tipset! Vi har inte lyckats komma överrens om reglerna än, vi är 5 personer som ska samsas. Men än har jag ett tag på mig att surfa. Den skärmfira tiden blir mest troligt under nästa vecka. ;)

2012-12-19 kl. 07:54:08

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Carola

Begränsad skärmtid är bra särskilt om det rör sig om spel och allmänt surfande. Att skriva bör likställas med arbete men även det bör ske i balans med övriga sysslor, som att umgås :-). Jag skriver mestadels när barnen har lagt sig och bloggandet sköter jag då också samt under raster på arbetet. Det är svårt att få tiden att räcka till till allt det där som jag vill göra. På något sätt får jag ihop det och är nöjd med att ändå få en timme per dag för mitt manus. På helger lite mer men inte alltid. Gräset är alltid grönare på andra sidan :D.

Svar: Hej hopp! Hoppas du såg att jag svarade på ditt inlägg under dagens rubrik Tack! ;)

2012-12-20 kl. 21:04:05

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback