Välbehövlig Egoboost!

Hej Tomten!
 
Jag önskar mig ett förlag i julklapp! Kan du fixa det tror du?
 
Tur att jag har sparat på kommentarer om mitt manus/ljudklipp "Söder om söder". Fick ett refuseringsbrev idag. Ännu en gång "saknas det som sticker ut"... Hmm... Som sagt, när jag fått svar från alla förlag (ett kvar) så ska jag sätta mig ner och fundera ut vilka starka kryddor jag ska krydda det med.
 
För att peppa mig själv att inte "ge upp" har jag skrivit upp allt som sagts som "Söder om söders ljudklipp" (som jag la upp på FB i våras)

Katrin Westlund: Mer, Mer!!
Åsa Pettersson: Spännande… roligt att få lyssna. Är du klar med boken?
Kristina Kristiansson: Vill höra hela!
James McConnell: Bra Jenny!
Jessica Tilling: Ser fram emot att läsa hela. Bra!  ;)
Sara Gytare: Åh! Vad spännande, jag vill bara höra mer. Mycket bra skrivet!
Kennet Ångström: Jag rös till lite där faktiskt…
Marianne Jacobsson: En mörk påminnelse från verkligheten.

Jag: Kul att ni gillar! Nä du Åsa, halva boken är bara skriven. Vet faktiskt inte hur lång den ska bli. Men den landar nog mellan 300-350 sidor. Jag kanske lägger upp fler ljudklipp framöver.

Sara Gytare: Vi vill, vi vill!
Nina Roxenhag: SUPERBRA Jenny
Jana Viberg: Mycket bra, du kommer slåss med de stora deckarförfattarna. Jag vet det! :0)
(Jag: Bör väl tillägga här att jag skriver spänningsroman och inte deckare!)

Testläsare har sagt följande:

* Bra med korta kapitel – man vill läsa ”bara en till”.

* Man förstår personernas känslor – bra fångat.

* Många bra historier i en.

* Jag vill läsa nästa bok nu! Skriv fort!

* Språket är bra.

* Ungdomarna låter som ungdomar gör.

* Välskrivet.

* Ser fram emot uppföljaren.

Känns alltid bra att läsa genom dessa ord när refuseringarna landar i inkorgen.

Sänder med lite julstämning här.
Curry älskar julen men konstigt nog bryr han sig inte ett smack om granen.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Supertrist! Men med din inställning kan du komma hur långt som helst. Ta snytingen, res dig upp igen och jobba vidare. Det är tyvärr enda sättet att ta sig hela vägen fram. Jag väntar på att få läsa. Lycka till!

Svar: Ja, det är ju så det är. Och det här med att sticka ut... svårt! Samtidigt vet man ju att de aldrig läser hela manuset. Och tänk då om de missar den där detaljen som faktiskt sticker ut. Ska nog blogga om det här idag. ;)

2012-12-20 kl. 00:52:50

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback