90 173kr... Skoja bara 90 173 ord var det här!



Den dag jag når 100 000 ord, då ska jag fira med rosa champange!

Det blir lagom kul att redigera det här sen. Även drömmen har en baksida. Men än så länge befinner jag mig på solsidan.
Har läst om många som får tillbaka sina manus för omarbetning, kan tänka mig att det känns sådär, när man lagt ner dagar och veckor på text man kanske måste stryka helt. Har lite svårt att förstå hur man ska kunna ta bort något när allt är sammanflätat. Mina röda trådar tittar upp lite överallt i texten. Det kommer inte bli lätt samtidigt förstår jag att alla drabbas av det, mer eller mindre.

Nä, nu ska jag skriva vidare... 100 000.. it is!



Kommentarer
Postat av: Nina

Shit vad du skriver!

2012-06-13 kl. 19:15:13

URL: http://ordetarditt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag passar på nu när jag har tid, jag hoppas bli klar med mitt projekt under närmaste månaden, sen ska jag börja redigeringsarbetet.. och det kommer ta tid.. hua! Not so funny! :(

Hur går det för dig? Vad skriver du om?

Har du läst min synopsis? (första inlägget) :D

2012-06-13 kl. 19:48:47
Postat av: Nina

Jag skriver ungdomsromaner (än så länge).

Har ett manus som varit inne på förlag några gånger och vid ett flertal tillfällen snubblat på mållinjen. I Vintras tröttnade jag och lät det ligga. Nu har jag skrivit ett helt nytt manus som ska in på förlag när som. Och när det är ivägskickat ska jag börja om med det första manuset. Har gjort en ny synopsis med tydligare dramaturgisk kurva och mindre antal konflikter.

Har massa fler idéer; både för ungdomar och vuxna. Så jag tycker det är dags att jag får komma in i förlagsvärlden nu.

Svar: Spännande!! :) Jag håller tummar och tår för dig! Blir dock lite orolig när du skriver att du har minskat konflikterna.. min bok är full av konflikter :S. Håll mig underrättad hur det fortlöper.. ;)

2012-06-14 kl. 12:52:34

URL: http://ordetarditt.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback