Arbetssökande JA, utan arbete… absolut inte!

Har inte varit arbetslös en enda dag sen jag slutade på mitt förra jobb. Visst beror det på hur man ser det men jag jobbar varje dag 8-15 med att skriva på min bok, resterande tid lägger jag ut trådar åt alla håll inom förlagsbranschen.
Passar också på att gå kurser emellanåt, som kan leda till nya jobb.
Många tror att jag arbetar för Haninge kommun också eftersom jag varit mycket aktiv och driven i det projektet vi drivit med kommunen. Nej, jag jobbar frivilligt för våra ungdomar med mycket gott resultat. Men visst, skulle kommunen erbjuda mig jobb… ja, vem vet…
Samtidigt som jag gjort detta har jag också kontaktat två olika företag angående affärsidéer för respektive företag. Inga gemensamma nämnare, förutom att båda tycker att min smyckesdesign kan vara av intresse, här blir det först till kvarn som gäller.

Många frågar om jag fått något nytt jobb, svaret på den frågan är att jag redan jobbar, visserligen utan lön, men så länge jag har råd att satsa på min dröm, så måste det vara ett skäl nog. Självklart vill jag ha ett fast jobb inom de närmaste, men inte precis just nu. Till hösten däremot, då skulle det vara perfekt, för då har jag skrivit klart manuset och förmodligen också hunnit redigera det.

Så var de det där med att söka jobb också, visst söker jag jobb, lagom aktivt i mina egna ögon men mycket aktivt enligt arbetsförmedlingen, vet inte vad de har för referensramar men det låter lite underligt i mina öron.
Någon sa till mig en gång ”Drömmar - ska man låta vara just drömmar, så man slipper bli besviken”
Mitt svar på det blir:
- Men varför då? När man kan njuta längs vägen.

Den här bilden har lika lite att göra med texten, som skylten på bilden i Juni på Folkungagatan.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback