Lycka till, jobba hårt och vinn stort!



En dag i höstas kom min son Oliver hem med en autograf från en författarträff de haft på skolan. Petrus Dahlin författare till detektivböckerna Kalle Skavank, bra och spännande böcker för barn och vuxna. Jag blev så glad att Oliver tänkt på mig och fixat en sådan fin autograf, så jag mailade till Petrus för att tacka för den. Han mailade snart tillbaka och därpå ställde jag några frågor om skrivande till honom. Fick värdefulla tips och kände mig ännu mer motiverad. Ofta när jag sitter och skriver så tittar jag upp, ser autografen och blir varm inombords av den lilla glada gubben som sitter där och ler och tror på att jag kan. Det roliga är att jag alltid också ritar en tjej när jag skrivit mitt namn. Aldrig någonsin har jag lämnat en autograf, men när jag skriver under något, så ritar jag alltid en liten bild efter namnet. Så denna lilla gubbe motsvarar min lilla gumma. Jag ska lägga in en bild på min gumma, så ni vet vad jag pratar om.
Bilden bredvid är ritad av min dotter Meja som ritade av mig en dag när jag satt och jobbade.

Rubriken här kommer av ett mail från Petrus och jag lever verkligen utifrån det. Jag jobbar stenhårt och eftersom jag i detta nu lever min dröm, så har jag redan vunnit stort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback