Middag på Oleary´s med brudarna!

 
Idag blir det den här härliga dagobert menyn på Oleary´s. Den är jag väl värd då jag suttit och redigerat mest hela dagen. Insåg mitt i redigeringsarbetet att jag i början skrev dialoger så här:
- Mamma, kan jag få datorn nu?
- Snart, jag är staxt klar.
Nu har jag ändrat alla dialoger så att alla ser likadana ut. Jag föredrar att skriva dialoger så här:
" Ärligt talat, är du inte klar snart, du får exakt 1 minut på dig"
" Du, det är min dator och jag behöver bara 3 minuter till. Ska bara blogga klart innan jag drar"
" Var ska du?"
" Om du ska prata med mig samtidigt, så tar det längre tid"
" Men seriöst! Var ska du?"
" Jag ska till Oleary´s och käka en Larry bird club sandwich med brudarna. Hasta la vista baby"
 
Vilken typ av dialog gillar ni bäst? Med eller utan talstreck?
 

Kommentarer
Postat av: Ken1

Jag gillar talstreck bäst, tror nog att citationstecken ska användas vid just citat av någons talade eller skrivna ord. Men det finns ju förstås alltid ett svar som är helt rätt, och det överlåter jag åt de lärda.

2012-06-26 kl. 14:23:30

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback