Ord är blott tankens tecken!



Ord ord ord, Jisses vad många ord jag skrev i natt när jag satt uppe. Vet ni vad? Jag har skrivet klart boken!!!!
Gick och la mig 03:30. Del mål ett är klart. Nu dags för delmål 2, det stora grötiga redigeringsarbetet, önskar lite smått att jag redigerat längsvägen, men nej, det har jag inte för jag ville inte att det skulle störa min skrivprocess, så nu har jag inte mindre än 343 A4 sidor att rätta!
Som tur är har jag goa bloggvänner som inspirerat mig till att se på redigeringsarbetet med lustfylld förväntan. Eftersom jag är skriver ut allt, så har jag nu letat fram tre stycken fina färgerpennor, som jag ska sätta mig med och använda till olika saker i redigeringsprocessen, en färg för felstavade ord, en färg för ord som ska strykas helt och en färg för omarbetning av meningen. Jag tror i alla fall att det blir roligare med lite färg. :D
Tänk att jag skrivit klart min bok!! Helt Galet!!!

Nu gjorde jag det igen, hade en tanke om vad mitt blogginlägg skulle handla om, vilken bild jag skulle ha och vips har jag lagt upp en helt annan bild och skrivit en helt annan typ av text!



 

 


Kommentarer
Postat av: kati

Yayyy!! Grattis, bra kämpat! Nu börjar det roliga! :) Fick du till ett bra avslut?

Svar: Tack! Ja, jag tyckte det i natt iallafall. Har dock inte läst om det. Ska inte göra det heller, utan nu ska jag läsa hela manuset från första till sista sidan, då ser jag om det funkar när jag kommer dit. :) Känns grymt lyxigt att vara klar med hela storyn!! :D

2012-06-18 kl. 12:55:31
Postat av: Kati

Tycker jag med,(om min story) även fast jag har lång väg kvar. Varje litet delmål är värt att firas. :)

Svar: Visst är det! :) Nu ska jag gå och posta de sista 30 sidorna till en tjej som läser mitt manus. Återkommer om vad hon tyckte om slutet sen, om hon hissa eller dissa. ;)

2012-06-18 kl. 18:31:37

URL: http://katarinapersson.blogspot.se/
Postat av: Carola

GRATTIS!!! Visst är det en härlig känsla?! Redigeringen är också en kreativ fas och storyn utvecklas allt eftersom. Det är som att slipa en rå diamant :).
Kram från mig och njut av euforin.

Svar: Tack! Du har så rätt och vet du.. Jag älskar diamanter! ;)

2012-06-19 kl. 10:29:25

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Jessica

Wow, Grattis Grannen!

Svar: Tack Kära granne! :)

2012-06-19 kl. 11:19:13
Postat av: Nina

Grattis! Känslan av att lyckats få ner allt är härlig!

Svar: Ja, du har rätt, galet skön faktiskt! :)

2012-06-24 kl. 11:51:22

URL: http://ordetarditt.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback