Skrivprocessen!



 

Är du precis som jag sugen på att ge ut en bok? I så fall kan du i de här tidningarna
hitta hur mycket inspiration som helst. De är ett mycket bra komplement till en skrivarkurs.
Jag har gått Författarlinjen på medborgarskolan det kan jag varmt rekommendera.
Jag är en sådan som skriver för glatta livet, har ingen färdig story i mitt huvud som jag vet att många
andra som skriver har. För mig är det ett blankt papper för varje dag. Har inte själv hunnit läsa
igenom mitt manus, så jag vet inte "hur det låter", men en vän till mig har läst det. Hon satt och
sträckläste det i min soffa i två dagar och nu varje dag frågar hon efter mer. Det om något måste
vara ett bra betyg. Hon kunde lika gärna sagt att hon har för mycket att göra för att hinna läsa
om hon inte gillat det.
Det här med att avrunda en story när man inte själv vet slutet för mig lite kluven. Borde jag sätta mig
ner och fundera ut ett slut eller ska jag bara skriva tills det tar stopp. Är rädd att det inte tar stopp...
Det enda jag egentligen har klart för mig är hur tjock boken ska vara när den väl är klar. Jag gillar böcker
med ett format på 320-350 sidor. Så jag vill hamna där emellan. Det är min utmaning.
När jag väl börjar skriva utifrån mina karaktärer här på bloggen kommer jag ta det från början, men jag
kan redan nu avslöja att jag i slutskedet här ska hjälpa Thompa ur en jobbig situation, sist jag skrev
(läs igår) satt han och grät, mycket olycklig över en förlust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback