Vilket slut föredrar ni?

Hade jag en regel, att jag inte skulle bli en nattsuddare, eftersom jag haft förmånen att kunna skriva hela dagarna, så var det ganska lätt att hålla den regeln, det var bara ett par tillfällen som jag ändå låg sömnlös, som jag hamnade i nattligtskrivande. Jag förstår såna som sitter hela nätterna och skriver, det finns inga störande moment alls på natten. Allt är knäpptyst, inte ens någon trafik utanför. (i alla fall inte här på landet!)
När skriver ni bäst?
Jag skrev slutet mitt i natten till skillnad från resten av boken. Hur tror ni att det har påverkat mitt slut? Blir man mer dyster på natten och skriver olyckliga slut eller spelar det ingen roll när på dygnet man skriver hur sinnesstämningen är.
Vilka slut gillar ni bäst?
* Lyckliga
* Olyckliga
* Oväntade
* Cliff hanger
Vilka slut kanske ni till och med hatar..?
Skriv och berätta vad ni gillar/ogillar och varför!

Kom ihåg, att jag inte kommer ta någon som helst hänsyn till era svar, då jag redan skrivit klart slutet ;)... eller... kommer era svar påverka mig så mycket att jag skriver om det... You never know!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Man ska se upp när man byter rubrik.. Ni kanske tänker på det jag tänker på.

2012-06-20 kl. 08:23:15

URL: http://jennyjacobsson.blogg.se
Postat av: kati

Jag är en sucker för lyckliga slut som inte känns FÖR tillrättalagda. Då är jag en lycklig läsare. Kanske ett slut som antyder lycka men som ändå lämnas öppet för lite egna tolkningar o funderingar. Däremot tror jag de lite mer olyckliga sluten stannar kvar hos läsaren längre. Bara det inte är ett otillfredsställande slut där läsaren känner sig lurad.

2012-06-20 kl. 09:51:54
Postat av: Carola

Jag gillar alla slut bara de inte är olyckligt sorgliga utan något som helst positivt. Ok att någon dör eller så men bara det finns ett litet ljus någonstans.
I våras läste jag Bländverk av Thomas Eriksson. Det slutet var så oväntat och fränt att jag fortfarande går omkring och fascineras av hur han fick ihop det.
Slutet är svårt att få till tycker jag. Jag har ett slut där jag vill skapa så mycker nervpirr som möjligt. Att läsaren ska fråga sig hur i hela friden ska hon lösa det här. Jag längtar tills jag har kommit dit med redigeringen så att jag får göra de ändringar som behövs :). Har bara hunnit tre fjärdedelar än ;(.

2012-06-20 kl. 10:31:51

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Linda

Oväntade men lyckliga slut tilltalar mig mest. Vill inte läsa 350 sidor för att sedan bli besviken i slutet :-/

Svar: Slutet är nästan det viktigaste i boken, därför också det svåraste att skriva. Jag har inte fått respons på mitt slut ännu, men hoppas få det ikväll eller i morgon. :S

2012-06-21 kl. 12:05:09

URL: http://casaranieli.blogspot.se
Postat av: Nina

Jag är en sucker för ångest. Så jag gillar slut som inte är så jättelyckliga... Samtidigt "omväxling förnöjer".

Avskyr när allt bara löser sig på de två sista sidorna. Inte alls såna böcker jag vill läsa.

Svar: Får en liten hint om att du kanske skulle gilla mitt! ;)

2012-06-24 kl. 11:54:03

URL: http://ordetarditt.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback