Inte ett ord..

..har jag hunnit skriva idag. Hela förmiddagen var jag på dyslexiutredning med min son och när jag väl kom hem hade jag en sjuk dotter att ta hand om. När jag insett att slaget var kört och satt mig mycket skönt tillbakalutad i soffan för att se "efter 10" på tv4.play ringer telefonen...
Ja, då har min Stefan som mer än gärna cyklar till jobbet (6 mil t.o.r) pajat cykeln i höjd med Globen. Jag frågar min dotter om hon vill åka med eller om hon vill vara hemma själv. Hon vill vara hemma. Jag kliver ur soffan, ut i iskalla bilen och åker till stan för att hämta hem honom. Hinner knappt köra 5 km (av dryga 6 mil) så ringer min dotter, hon vill inte vara själv. Jag säger till henne att vi snart är hemma och säger åt henne att hon får hitta på något så att tiden går fort. Hon föreslår att hon ska se på tv, jag föreslår att hon kan passa på att städa köket. ;) (ja, ja...man får väl passa på! )
I samma stund som jag kliver in igenom dörren hemma igen ringer min kompis Camilla och vill dra ut mig på en långpromenad. Jag struntar i att ta av mig jackan och väntar in henne. Chockad går jag runt i köket och vardagsrummet och inser att min dotter har städat jättefint. Hon har till och med dukat med fina ljuslyktor och ställt fram blommor på bordet. Gulliga Meja! (Ler STORT)
Efter en lång och kall promenad på ca 6 km är jag hemma igen och hela kvällen har gått. I morgon ser jag fram emot en lång dag med många sköna kapitel i Söder om stan.
Nu är kl 22:00 och jag ska sätta mig i soffan och titta klart på dagens Malou Efter 10. OM ni inte sett dagens avsnitt bör ni göra det! Just dagens program och intervjun med Pelle Sandstrack är en guldgruva för inspiration för oss som skriver och även för alla andra som vill höra om ett galet livsöde.

Godkväll mina vänner! ;)

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Oj, vilken dag! Och cykla 6 mil, blir alldeles matt bara av tanken ... :)

Svar: Han gör det varje dag, han cyklade till gbg i somras och hem igen...(från sthlm). Ja, han är smått galen!

2012-11-07 kl. 10:38:51

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Håller med Fia. Cykla 6 mil!!! Jag tycker att en mil är alldeles tillräcklig :-D

Svar: Ha ha ha, han cyklar jämt. Han cyklade t.o.r Sthlm-GBG-Sthlm i augusti...

2012-11-07 kl. 10:57:13

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Åh herregud. Vilken sportig människa. Man måste nästan avundas honom lite :-)

Svar: Han har kört Ironman också i Kalmar. 3,86 km simning, 180 km cykling och 42 195 m (ett maraton) löpning. Just nu har han dragit på sig en hälsporre, så nu tränar han rätt lugnt. Men den är i alla fall på bättringsvägen. För mig blir det bara promenader än så länge, har tappat "gym hänget helt"... tyvärr... Funderade på att ta mig till gymmet idag faktiskt. Men ska erkänna att det tar emot.

2012-11-07 kl. 11:12:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ojojoj, jag blir alldeles matt när jag läser :-D
Jag måste nog försöka ta mig till gymmet också framöver. Men precis som för dig, tar det emot :-)

Svar: ja, jag ska erkänna att jag inte kom iväg dit idag heller. :/.

2012-11-07 kl. 11:28:38

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Jag har varit och lyssnat på Pelle Sandstrak för några år sedan och det fick oss alla som lyssnade att tänka till lite extra om vad som är normalt och inte. Han är helt suveränt bra! Jag är imponerad av hur han har tagit sig ur skiten och blivit den han är idag.
Vilken fantastisk dotter du har som städade så fint. Önskar mina döttrar var lika duktiga. Min äldsta dotters rum var ostädat i fem veckor tills jag inte stod ut och röjde upp. Sedan dess har hon lyckats hålla det skapligt städat.

Svar: Ja eller hur, tänk att han tog sig ur det! Helt otroligt. :D Ja, Söta Meja hade städat så fint! <3 Men visst är det oftast en kamp att få dem att städa.;)

2012-11-08 kl. 14:13:27

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback