Vilken miss!

Glömde lägga upp bilden av boken jag ska fördjupa mig i. Har ni läst den här?!


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Tror jag tipsade dig om just den där boken för ett tag sedan :-) Mycket bra. Han tar upp sättet som du och jag skriver på, så man känner igen sig väldigt mycket i den :-)

Svar: Ja, jag tror också det, har hört mycket bra om den. Så nu beställde jag den. Funderar på att köpa "Skriv din bok och sälj den" också. Har du läst den? Jag satte mig för flera timmar sen i soffa för att läsa i "att skriva"... men så kom familjen och vardagen emellan. Nu är kl 23:48 och jag ska gå och lägga mig. Har inte ens öppnat boken. :( Men jag får väl göra det nu då. En sida kanske jag orkar läsa i alla fall.

2012-11-15 kl. 23:05:58

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Har läst den och tycker den är bra! Hoppas du hinner läsa den i helgen!

Svar: Ja, det hoppas jag också. En hel del hinner jag nog läsa i alla fall. So far so good... jag har fastnat helt och hållet. Vilken barndom... och vilken galen barnflicka! :S

2012-11-16 kl. 09:12:57

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anne Jonsson

Nix har inte läst den...vet inte om den är något för mig? Han skriver ju skräck och det gör absolut inte jag...kan man ändå läsa den? Hans råd kanske man kan använda ändå?

Svar: Jag skriver inte heller skräck, läser det inte heller för den delen. (har dock läst 2-3st Stephen king i min ungdom). Boken är riktad till alla genrer, det handlar om skrivandets konst. Jag återkommer när jag läst ut den. Har läst en bit in i boken och jag är redan totalt fast!

2012-11-16 kl. 09:18:17

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Jag har inte läst "Skriv din bok och sälj den", läser du den får du gärna berätta om den var bra :-)
Ang. Att skriva, så handlar den om själva hantverket och är alltså inte inriktat på hur man skriver speciellt genrer. Dessutom han ju King skrivit så mycket mer än bara skräck :-)
Det enda jag tyckte var lite malplacerat var att halva är lite som en självbiografi. Men boken var väldigt lärorik, så jag rekommenderar den varmt :-)

Svar: Jag började på den igår och jag är helt fast! Vilken barndom, herre jisses! Har inte kommit till "hantverket" än, men jag kommer njuta fram tills dess, så det gör inget att en del av boken handlar om honom.

2012-11-16 kl. 09:56:03

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: my life

Just den boken har jag inte läst, men i princip alla andra. Han är helt fantastisk, det är med skräckväld förtjusning som man tar sig igenom hans böcker.

Svar: Den här boken är ingen roman, utan enbart hur man skriver en bra story. Jag har älskat de 3 böckerna jag läst och jag minns dem tydligt, just för att det är så sjuka och läskiga grejer han skriver. De stannar verkligen kvar i en. Och... det är väl det som blir mitt problem, jag blir typ mörkrädd av sånt. ;) Och nu för tiden undviker jag sånt.

2012-11-16 kl. 13:57:41

URL: http://www.meandmycow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback