Jag önskar att jag var en fluga

Då skulle jag flyga runt till alla olika förlag jag skickat mitt manus till, dimpa ner på ett skrivbord och med mina stora och känsliga ögon skulle jag speja åt alla håll samtidigt efter just mitt manus. Jag skulle vilja se var i högen det ligger, om det ligger öppet på något skrivbord eller om det ve och fasa ligger i strimmlaren.
Idag är det en dryg månad sen jag skickade in mitt manus... alltså "bara" lite mer än halva tiden kvar innan jag börjar får svar.

Vilket djur skulle du vilja vara i dag och varför?

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Du har ju redan hittat det bästa, flugan. Att obemärkt (nästan) få ta del av vad som händer någon annanstans. Vem skulle inte vilja göra det? :-)

Svar: Ja, det har du ju rätt i :D. Tack för ditt "wake up call". Har grymt flyt i skrivandet idag. Som jag saknat att skriva på Söder om stan... på tok förlänge att ha 5 dagars uppehåll. Vet inte hur jag ska lägga om tiden. Men på något sätt måste jag göra det. Dessutom kan jag aldrig jobba full dag på måndagar eftersom jag måste iväg på filmmanuskursen. Får kanske minska ner tre60* till en dag i veckan.

2012-10-15 kl. 09:20:43

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Huvudsaken du hittar ett koncept som fungerar för dig. Ibland tar det bara ett litet tag innan man vet hur man ska lägga upp det :-)

Svar: Ja, det tar väl lite tid. Men jag kom precis på att jag borde åtminstonde ha måndagar som filmmanusdagar, eftersom jag dessutom alltid måste hinna läsa de andras filmmanus också på måndagar. Nu tar filmmanus biten halva måndagen också... Alltid skönt att komma till insikt. Läste du mitt första inlägg idag? Jag svarade på din fråga i inlägget! ;)

2012-10-15 kl. 11:01:27

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Missade helt det, men nu har jag läst :-). Jag får nog testa en sådan där app :-)

Svar: :D

2012-10-15 kl. 11:22:48

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Agneta

Ooooh! Vad spännande! Står man ut med väntan....?

Svar: Det är faktiskt gränsfall. Jag tror det blir jobbigare och jobbigare ju närmare svaetr jag kommer. Jag försöker hålla mig konstant sysselsatt för att få tiden att gå fort. ;) och för att ha något annat att tänka på. Jag har skickat till 9 olika ställen och vissa svarar ju faktiskt tidigare också... så snart kan första svaret dimpa ner. :S Galet spännande!

2012-10-16 kl. 09:45:19

URL: http://stortosmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback