Nytt projekt!

Hade som mål att börja ett nytt projekt idag, men kunde inte hålla mig så jag började redan igår kväll. Ska hjälpa en vän att skriva en självbiografi. Har fått en tjock bunt med papper som jag ska ta mig igenom för att skapa mig en bild och en förståelse. Det är ett stort jobb och det måste utföras på allra bästa sätt, med hänsyn till alla inblandade.

Från och med den här veckan kommer jag dela in mitt skrivande i tre faser. Mån-tis kommer jag jobba med "Söder om stan" uppföljaren till "Söder om söder" ( det är bara arbetsnamn än så länge).
Ons-tors kommer jag jobba med självbiografin (som jag funderar på att kalla tre60*).

Fredagar kommer jag ägna åt mitt filmmanusprojekt.

Här emellan ska jag givetvis ägna tid åt att söka jobb och fila på mitt cv.



Idag är det en sån dag när allt hopar sig, men med lite extra planering och lite tidigare upp ur sängen så kommer det fungera bra.

Igår hade jag en "seg i kolan dag"- hur mycket jag än ville skriva kom det liksom inte ut något. På kvällen när resterande familjemedlemmar åkte på sina olika träningar, då lossnade det och jag skrev mer än vad jag skulle kunnat prestera under dagen. Härlig känsla när locket ramlar av och det fullkomligt rinner ut en story.

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ja, visst är det skumt det där med skrivandet, att det aldrig går att tvinga fram. Ibland finns inspirationen där, ibland inte. Det enda man med säkerhet vet, är att den alltid kommer förr eller senare :-).
Smart att dela upp alla projekt så där också. Då blir det säkert betydligt mer gjort :-)

2012-10-10 kl. 10:02:02

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback