Var landar du?

 
Den här bilden får det att rysa längs ryggen på mig. Jag gillar det övernaturliga, men inte vampyrer och konstiga små äckliga varelser (typ Gollum). Däremot gillar jag "spöken", mänskliga spöken som på bilden. Någon som bara finns där och som kan ställa till det. I Söder om söder finns ett sånt här spöke, en ung flicka som inte kan få ro.
 
Vi har "pratat" på andra bloggar idag om vilken typ av genre som tilltalar och var man hamnar i sitt skrivande. Jag måste säga att jag inte har någon aning om vart jag landar. Har som sagt "bara" skrivit klart ett manus än så länge. Tanken när jag började skriva var att precis som Unni Drougge skriva varje bok i egen genre. Men det sprack ju så fort jag började på del 2 av söder om söder.
Men det är helst så jag ser på mitt skrivande, vill inte hamna i något mönster. Kanske visar det sig att jag bara kan skriva på ett visst sätt och då får jag väl leva med det.
 
Det jag helst läser är en god blandning av spänning och chick-lit. Deckare visst, men kanske bara två stycken om året. Jag tröttnar snabbt på deckare eftersom det går i samma fotspår hela tiden.
 
Meja har idag skrivit 9 st olika noveller en A4:a vardera. Så hon gick verkligen igång på det. Jättekul!
Ang Letto, så har Adlibris ni hört av sig och de kommer skicka ut ett returpaket, så jag kan skicka tillbaka den och få en helt ny. Hoppas den fungerar bättre. Tyvärr hinner jag inte få den nya den här veckan.
 
Är det detta som kallas "Spökskrivare" ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag vet inte heller vart jag landar. Skriver det jag vill skriva och tror inte att man ska hänga upp sig för mycket på genrer. Om inte annat lärde ju min omskrivning av ett annat manus mig det :-)
Synd att det tar en sån tid att få en ny läsplatta, men den som väntar på något gott...
En liten tröst i alla fall :-)
Ser fram emot att få läsa din Söder om söder framöver. När du berättar om den låter den jättespännnande :-)

Svar: Ska bli kul att se om 10 år var vi alla är då i vårt skrivande! ;)

2012-10-31 kl. 20:08:39

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja verkligen :-)

2012-11-01 kl. 13:39:17

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Jag tror man får prova sig fram och se vart man hamnar. För mig tog det många manus att både hitta rätt genre och hitta rätt stil. Men det är bara att fortsätta skriva, så ger det sig :)

Svar: Ja, det är väl så. ;) Jag kämpar vidare. (ärligt talat är det jobbigt med höstlov, jag vill skriva ostört NU!!)

2012-11-01 kl. 18:28:34

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback