Ischlopischlo

Jag har ju glömt massor, trots att det "bara" är ett år sen jag gick wordkursen (har inte använd mina kunskaper sen jag gick där).
Jag vet att det är enkelt, bara jag kommer på det. Tänkte göra indrag på första raden efter brödtexten, men hittar inte var jag ställer in det. (håll i hop med nästa hittar jag) Men där talar det ju inte om att det är i samband med brödtext, så då blir det indrag på varje nytt stycke. Vill inte ha det så.
Jag vet att med ett litet klick kan jag göra om detta i hela manuset på en gång istället för att sitta och göra det kapitel för kapitel.

Dessutom blir jag osäker på om jag ska använda mig av manuell sidbrytning eller automatisk.

River mitt hår och känner hur frustrationen växer. Trodde detta skulle vara självklart och enkelt (vilket det är när man kan och jag kunde när jag gick kursen). Hur kan man glömma så totalt?

Mitt andra problem med fyrkanterna har jag dock kommit till rätta med. Nöjd! :)

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Vad bra att du kom tillrätta med fyrkanterna :-).
Jag gör alltid indragen medan jag skriver, för jag tycker det är enklast. Jag har ingen aning om hur man gör det med ett knapptryck heller, för jag är inte heller så insatt i word. Önskar dig dock lycka till med detta lilla problem, så du kan skicka iväg manuset snart. Jag håller tummarna stenhårt som du vet :-)

Svar: Tack! Jag hoppas jag inte orsakar problem för dig när du håller tummarna hela tiden, kan tänka mig att det finns många situationer i vardagen där det kan vara jobbigt att hålla tummarna, tex inser jag ju att du måste skriva allt med enbart lillfingrarna när du skriver till mig. Men jag är oerhört glad att du gör detta för mig! :D (ha ha ha... jag kan slå vad om att du provade att hålla tummarna när du skrev nu! hi hihi )
Beträffande word, så kommer det lösa sig. Idag vaknade jag med huvudvärk som inte vill ge med sig, så mitt tålamod är inte på topp heller. I morgon faller säkert bitarna på plats. Det kan ju också vara en förbannelse... eftersom jag lovat att inte jobba på helgerna! :/

2012-09-16 kl. 17:05:01

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Haha, hur visste du det :-).
Jag tror också att det löser sig med word. Tråkigt med huvudvärken, men det är ju så ibland. Vissa dagar inser man att man aldrig skulle ha klivit ur sängen :-)

Svar: ;) I know you!

2012-09-16 kl. 18:04:20

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Jag kollade hur mina inställningar var. På indrag låter jag det stå noll både på vänster och höger men under Special så har jag valt alternativet: "Första raden" Med: 0,4 cm.
Denna inställning gör att det blir ett indrag med 0,4 cm när jag trycker på enterknappen. kanske detta funkar för dig också?

Svar: Tack för tipset! Provade genast, men då får jag indrag på första raden i varje nytt stycke. Det vill jag inte ha, jag vill bara ha indrag på första raden i nytt kapitel. Jag vet att man gjorde någon inställning där man knöt ihop rubriken med första raden för att det bara ska ske på just den raden och inte alla nya stycken. Jag får klura vidare! :)

2012-09-16 kl. 19:23:07

URL: http://carolastromstedt.wordpress.se
Postat av: Katarina

Jag brukar ställa in det med den vågräta linjalen innan jag börjar skriva. Jag brukar ha en knapp cm 0,75) indrag vid varje nytt stycke. Men man kan som sagt gå in på menyn högst upp med. När du säger brödtext, vad menar du då?

Svar: Brödtext är detsamma som rubrik. Jag vill alltså att rubriken ska ange att första raden i stycket efter rubriken ska ha ett litet indrag. ;)

2012-09-17 kl. 17:03:00

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback