Jan Guillou

Läste för en tid sen en artikel av Jan Guillou, kan ha varit i "Skriva" eller i "Vi läser". Där Jan berättade om vikten av att göra ett grundligt förarbete innan man skriver sitt bokmanus. Jag som börjar skriva med ett tomt huvud och ett tomt papper, kände direkt vad då...
Alla jobbar vi olika. Men enl honom så kan det vara så att det blir svårt att ro iland utan kompass. Vilket jag i och för sig kan förstå. Men har man bara tillräckligt med fantasi, så är det inget problem.
Bra med såna kommentarer som peppar en att visa att det visst går! ;)


Häpp!
Ha en härlig dag i solen! (den är i alla fall i storstan!)

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Här är också en artikel av Sören Bondeson som ger en del smarta tips till den som kört fast.
http://tidningenskriva.se/rekommenderat/2011/12/sju-steg-for-att-lyckas-med-din-roman/
Men jag håller med dig till fullo. Det är fantasin som är den viktigast drivkraften :-).

Svar: Ja, jag har läst den, prenumererar på "Skriva", så jag inte ska missa något! ;) Tack för tipset!

2012-09-05 kl. 17:07:23

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Jans tips får gälla honom själv :). Precis som du har jag bra fantasi och har rott slutet i hamn. Jag hämmas av för mycket stolpar och detaljer från början. Även om jag har några stolpar att inrikta mig mot så kan mycket hända på vägen och oftast till det bättre.

Svar: Tänk ändå vad olika allas egna processer är. ;) Häftigt!

2012-09-05 kl. 21:19:05

URL: http://carolastromstedt.wordpress.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback