Kalla fakta!

Nu när manuset är färdig redigerat landade det på:
391290 tecken
87495 ord
Måste säga att jag är stolt då jag hade tänkt landa runt 90-100000 ord.
Hur jag visste hur jag ville ha det?
Jag gick runt både hemma i bokhyllan och i bokaffären och kände på olika böcker. Det var just tjockleken jag var ute efter.
Insåg att böcker som ligger mellan 300-350 sidor är helt perfekta. Inte för tunga att bära runt på. (jag är en sån som alltid bär runt på mina). Inte heller för tunn, så den tar slut för snabbt.
Väljer du också böcker efter tjocklek? Och inte bara efter vad baksidestextens säger?
Inte sagt att jag aldrig läser tunna eller riktigt tjocka böcker, för visst händer det. Men jag föredrar lagom!

Kommentarer
Postat av: Kati

jag tycker likadant, en 90K roman kändes precis lagom. Nu landade den sedermera på 116K men 3 av dem har jag redan skalat bort. :) siktar på någonstans runt 110K när allt är klart.

Svar: Har du satt upp någon egen deadline? ;)

2012-09-15 kl. 19:19:45

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: kati

Ja, jag joinade in på Åsa Hellbergs deadlineutmaning att vara klar till den sista november med manus 1. :) du då?

Svar: Jag har en egen deadline nu den sista september! Fast tanken är att det ska vara ivägskickat då. Så jag blir väl hel klar med utskrifterna si så där ett par dagar innan. Funderar på var man köper såna där kuvert som man skickar in dem i. Antar att jag får leta upp en bokhandel innan. ;) Kul att du snart är klar! Tänk, då kommer våra manus ligga bredvid varandra på förlagen! Coolt!

2012-09-15 kl. 19:30:26
Postat av: Lee Destino

Japp, samma här. Ett manus runt 90.000 ord är perfekt på alla sätt :-). Jag landar alltid däromkring när jag skriver. Gillar också tjockleken på böckerna som dessa ord ger :-)

Svar: Galet mycket får ju plats i 90.000 ord! Jag måste älska mitt jobb oerhört mycket för jag har aldrig längtat så mycket efter måndagar. När huset är tyst och tomt. ;)

2012-09-15 kl. 20:10:05

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: kati

De finns på ställen med postservice, bland annat. Lycka till! Hoppas jag blir bjuden på releasefesten. :))

Svar: Självklart! :)

2012-09-16 kl. 07:33:35

URL: http://www.katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback