Kniip!

Nu har jag jobbat hela förmiddagen med sidbrytningar och det är ju inte utan att problem uppstår.
Nu har jag letat mig blå efter en knipfunktion i min bok `Word Grunder´. Hittar den inte. Antagligen heter det något helt annat än just knip, även om det är precis vad den funktionen gör.
Någon som vet vad den heter?
 
Vad knip är?
Jo, det är ju så att när ett kapitel plötsligt slutar med en mening som hamnar på en helt egen sida, vill man lura tillbaka den till sidan innan, utan att ändra radavståndet. Då finns det en funktion där man kan knipa hela det stycket lite, så att mellanrummet i texten minskar, utan att läsaren direkt märker det.
Då slipper man sidor i manuset med bara en mening på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback