Mental träning

Har som sagt varit på tjejkväll på Olofsson bil Haninge och haft förmånen att lyssna på Erica Johansson. Vilken härlig tjej! Många bra saker sa hon som är värt att lägga i minnesbanken.
 
* Sätt upp kortsiktiga och realistiska mål
* Gör upp en plan för att nå den
* Omge dig av människor som tror på det du gör
* Se dig själv som vinnare
 
Faktum är att jag redan jobbar efter dessa punkter, firar stort vid varje delmål. Det ger mer energi och en kick av att ha klarat av det.
Jag ser mig själv på prispallen. Kalla mig kaxig om ni vill, men det är dit jag ska. Oavsett hur lång tid det tar.
 
Har klurat idag på följebrevet. Svårt, mycket svårt!
Men efter att ha klurat en stund, så tror jag att jag har det. Ska läsa det många gånger till för att finslipa det ytterligare. Vet att det är extremt viktigt, ett dåligt följebrev= ingen läser manuset! Sad but true!
 
Bockar av 6/100 det blev en skön PW på 5km innan dusch och tjejkväll! Nice! :D
Trodde när jag steg upp i morse att det skulle bli omöjligt att utöva någon form av träning, då min kropp kokade av träningsvärk. Men... Skam den som ger sig! Ingenting är omöjligt!
 
Vill passa på att Tacka Olofsson bil Haninge för en mycket trevlig och givande kväll. Fokuset i kväll var hälsa. (passar mig perfekt eftersom jag anmält mig till 100 träningspass på 4 månader!)
Ångrar bittert att jag tog bilen dit, annars hade jag fått åka fin bil med egen chaufför till närmaste busshållsplats! ;) Hoppas på fler inbjudningar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Åh du är inte alls kaxig som ser dig själv som vinnare. Jag ser mig också som en vinnare men vi är snälla mot andra ändå :). Vi har en allt för missunsam mentalitet i Sverige där du inte får visa att du tycker om dig själv och visa att du kan. Det är ju just det som är roligt att se när det går bra för andra. Delad glädje ÄR dubbel glädje. Som tur är finns det människor som tror på en och peppar både i vått och torrt.
Följebrevet är ingen lätt match. Jag har lagt den lite åt sidan nu när jag är på slutredigeringen. Jag får ta upp den igen när jag känner att jag är klar med manuset.

Svar: Ja, visst är det så, du har helt rätt i det. Det finns ju även de som inte inte tycker om "för positiva" människor heller... det är väl knepigt. Jag blir extra glad när andra är glada, det smittar ju av sig. Däremot rensar jag ut energitjuvar ur mitt liv, sakta men säkert försvinner de, en efter en. ;)

2012-09-07 kl. 08:35:19

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Du har all rätt i världen att vara kaxig, för man ska också komma ihåg att väldigt många av dem som drömmer om att skriva ett helt manus, aldrig ens lyckas med det. Så, med din inställning är det klart att du kommer att lyckas :-).

Svar: :D Tack!

2012-09-07 kl. 12:28:20
Postat av: Carola

Ja det är rätt att du rensar ut energitjuvarna. Det har jag också gjort. Det gör så enormt mycket för livsglädjen att inte ha människor runt sig som aldrig ger något tillbaka. Jag blev nyligen påmind av en facebookvän att även cybervänner är riktiga vänner om man har utbyte av varandra den vägen. Jag blev riktigt rörd och rodnade eftersom den vännen är författare och jag har inte vågat se mig som en vän till honom trots att jag hjälpt honom med att kontakta en bokhandel för signeringstid. Fejan och bloggar är ett utmärkt sätt att träffa nya vänner och få utbyte den vägen när de fysiska vännerna tryter.

Svar: Ja, du har rätt! Dessutom tycker jag att man lär känna fysiska vänner djupare på bloggar etc. Man "pratar" på ett annat sätt liksom. Det bästa med cybervänner är att man hittar nya kompisar med samma intresse! :D Har ingen fysisk nära vän som skriver, dock ett helt gäng som pratar om att det skulle vilja. Har dock ganska många bekanta som skriver, vi gick samma författarlinje. Men vi träffas allt för sällan.:/

2012-09-07 kl. 16:27:25

URL: http://carolastromstedt.wordpress.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback