Roligt sammanträffande!

Ni som följer min blogg vet att jag kallar mitt bokmanus "SÖDER OM SÖDER" och det beror givetvis på att boken i sin helhet utspelar sig söder om söder. (från Sthlm sett).
Vad jag däremot inte visste var:
(ursäkta grymt dålig bildkvalité)
Att "Minami" betyder just söder om söder. Detta blev jag varse först när vår karatetränare berättade det efter att han läst min blogg. ("vår" betyder inte min, utan 3 av familjens tränare).
Självklart ligger då denna karateklubb således söder om söder även denna. Kul sammanträffande tycker jag. För övrigt är det en klubb med stort K. Mycket bra och alla medlemmar är glada att ingå i den. Bor ni söder om söder så klika in på deras hemsida om det känns motiverat.
I morgon är det dags för träning igen och min son ska ta med sig en av sina bästa vänner för ett "prova på pass".
 
Får väl tillägga att jag själv utövat denna sport dock var det 22 år sedan, gult bälte fick jag då. Ni som "läst på" vet att jag har anmält mig till en utmaning. 100 träningspass på 4 månader. Idag har jag trotsat spöregn med en löprunda. 1/100. Tror ni jag håller ut.
 
Har inte bara kutat runt i regnet idag utan även redigerat en hel del på del 2. Sitter här i valet och kvalet om jag ska "lägga ner" för dagen och umgås med resterande familj.
Mycket träningssnack idag, hädanefter kommer jag under utmaningen (1 sept-31 dec) säkerligen lägga en rad om dagens träning eller för all del utebliven träning. Så från och med nu kommer det handla om både skrivande och träning.
 
Här 2 av 5 familjemedlemmar! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback