Jag har gjort det igen

Det var länge sen sist. Men igår kväll gjorde jag det. Vet inte hur jag tänkte. Förmodligen inte alls. Kl 21:00 dessutom.
Jag drack en latte. Jag vet precis vad som händer, ändå gjorde jag det.
Hur korkat var inte det?
Nu ligger jag här 03.51, klarvaken.
Inte en blund. Bara en massa konstiga tankar att jobba med.
Varför tänker man så konstigt när man är trött? Hela kroppen vill sova. Tung som bly och hjärnan seg som klister men samtidigt löjligt pigg.
Hur går det ihop?
Det gör ju inte det, där av allt konstigt som håller mig vaken.
Jag vet precis vad det här innebär. I morgon kommer jag ramla ur sängen två timmar senare än normalt, sätta mig med manuset och inte få någonting gjort för att hjärnan är för trött för att tänka.
Jag som hela dagen igår, såg fram emot min aktiva dag idag.
Men jag ska inte måla fan på väggen, det finns ju mirakel.

Här om dagen när jag gick förbi en skylt utanför en butik i vårt lilla centrum blev jag mycket förundrad. Självklart fotade jag den. Vad säger ni om att marknadsföra sin butik på det här sättet? Konstigt tycker jag.
Enligt min mening har han gjort klart att han bara vänder sig till en målgrupp, snacka om att på ett kick halvera din kundkrets. Om jag var man och var tvungen att ta på läsglasögonen för att se att jag var välkommen, så skulle i alla fall inte jag känna mig välkommen... Och knappast gå in. Jag tror att den butiken är nedlagd om ett år. Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Om du drack latte för att du behövde tänka på manus i det där lite dimmiga tillståndet man befinner sig i den där tiden på dygnet... då skulle det kunna vara ett medvetet drag. Fast det låter ju inte som om det var så du tänkte.

Svar: Nä, jag jobbade igår kväll i på Rival (en teaterscen) i stan och tog en latte i pausen. Knäppt. Eftersom jag dricker "kaffe" så sällan. Är en tedrickare normalt. Somnade runt 05:30. Ska berätta mer om kvällen i ett inlägg.

2013-04-17 kl. 09:17:45

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback