Meningen med vad?

Det finns meningar som sticker ut. Meningar som är den perfekta meningen.
Jag hittade precis en sån i mitt manus under redigeringen.

Kapitlet handlar om Vanja som befinner sig i ett mycket speciellt öde hus. Hon trippar runt på tå i mörkret för att hon har upptäckt någonting som gör henne rädd.
Meningen jag gillar mest här är följande:
"Hon ville inte upptäcka sammanhanget av betydelsen".

Ja, jag vet att jag nördar nu. Men vissa meningar får mig att le lite extra.
Har ni meningar ni tycker mer om än andra?


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Man får nörda och gilla sina egna meningar. Man har ju filat på dem och fått ihop dem. Och jo, har nog såna.

Svar: Hi hi. Visst är det kul. ;) Man ska vara glad för det lilla.

2013-04-19 kl. 12:52:02

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Kati

Hm, jag har nog också meningar jag gillar men just nu kan jag inte komma på någon specifik. Däremot har jag ett helt kapitel som är mitt favvo i manus 1, just för att alltihop kändes så klockrent, och det kapitlet är nog det bästa jag skrivit. PLUS att det fortfarande ger mig små lyckorysningar när jag läser igenom det.

Svar: Kul att du säger så, jag har också ett speciellt kapitel som jag är extra stolt över. :D

2013-04-19 kl. 16:02:16

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback