Igår gjorde jag någonting fult

... det kändes som ett svek i alla fall. Jag har av olika anledningar inte haft så mycket lästid som jag önskat sista tiden. Däremot har jag köpt tre högt angelägna blöcker som jag helst vill läsa nu, nu och nu.
Jag var dock i början av en bok som jag verkligen fastat i. Niceville (för övrigt en debut av högsta klass, det lilla jag hunnit läsa. Si så där 150 sidor)
Igår tittade jag längtansfullt på min nya hög med Stadsfjäril, 90 minuter och Läsarna i broken wheel rekommenderar.
Det kändes så avlägset att få läsa dessa, dels för att jag inte är någon turboläsare. Visst, jag läser mycket men ganska sakta och dels för att Niceville är en hyfsat tjock bok.
 
 
Då slog det mig. Att jag hört att Niceville filmatiserats. Och visst, den fanns ju "The help".
Trots att jag verkligen ville läsa ut boken valde jag filmen för att på kortast möjliga tid kunna börja på Stadsfjäril som ligger överst i min hög.
Sagt och gjort. Filmen var helt underbar. Har ni inte sett den så gör det. Min Stefan sa mitt i filmen "Jag vill inte att den här filmen ska ta slut." Precis så kände jag också. Den var så bra!
Dåligt samvete mot boken - JA! ( lovar härmed att läsa den i sin helhet framöver)
 
 
Efter en mycket bra filmkväll öppnade jag Stadsfjäril. Låg länge och läste till ljudet av regn och åska. Mysigt värre! Vädret passade dessutom bra in på storyn.
Idag har jag mailat ett förlag om min barnbokidé och nu ska jag jobba med mitt vanliga manus fram till 13:00. Sen blir det cheerleadingmöte.
Må gott!
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ibland måste man fuska lite för att få sätta fart på annat i stället. Och det är ju kul, nu fick ju jag ett filmtips...

Svar: Den innehåller dock inga fester, men du kanske har passerat det nu.

2013-08-31 kl. 13:13:45

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Haha, känner igen. Lånade hem Shutter Island/Patient 67 för jag hört att den är spännande, men den var så seg i början och den finns ju som film så lämnade tillbaka den oläst. Det irriterar mig när jag inte läser ut böcker, men jag varken hann eller orkade.

Svar: Shutter Island är riktigt bra som film. Jag köpte boken - öppnade den inte, gav till slut bort den och hyrde filmen. När jag såg filmen var jag glad att jag inte gett mig in i boken. Men som sagt. Se filmen om du får tid över.

2013-08-31 kl. 21:31:21

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Edgrenskan

Ok med fusk ibland. Ville också passa på att säga att det var trevligt att pratas en stund på Malins releasefest.

Svar: Tack detsamma! Det var jättekul att lära känna dig. Btw jag vill gärna köpa din senaste bok, blev så förtjust i bilderna och jag anar att texten är minst lika inspirerande. ;)

2013-09-01 kl. 08:57:03

URL: http://edgrenskan.blogspot.com
Postat av: Carola

Jag köpte filmen Niceville efter ditt tips och äääälskade den. Till och med min man tyckte om den. Men jag råder dig till att läsa boken. Ingen av trådarna som fick en lösning i slutet på filmen stämmer med boken. Läs boken och du kommer att ha spänningen kvar. Det här är två olika lyckade varianter. Filmen måste inte alltid vara exakt som boken för att vara bra och det här är ett mycket bra exempel.

Svar: Jag lovar att jag ska läsa den. För jag tyckte verkligen om boken. Kul ändå att den slutar olika. Jag sparar den till vintermörkret. Nu har jag så många debutanter som ska läsas. Min Stefan gillade den också. Han ville inte att den skulle ta slut. Helt underbar. Kul att du älskade den. :)

2013-09-01 kl. 22:40:22

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback