Releasefest idag igen

Står i hallen och piffar håret på väg till stan för nästa bokrelease när sonen frågar:

- Mamma, träffar du någon annan?
Mina ögonbryn skjuter i höjden.
- Nä, det gör jag inte. Varför tror du det?
- För att du alltid är så snygg när du åker till stan, dessutom är det andra kvällen i rad...

Stackar'n inser att han oftast ser mig i mysbyxor och tofs framför datorn.
Hur som helst tar jag det som en komplimang.
På frågan om han var orolig, svarade han nej. Men han la till:
- Men man kan aldrig veta.

Undrar om det hjälper att tala om att det är 90% kvinnor på boksläppen. Tur att det är dryga två veckor till nästa release... ;)

Nu är det Katarina Bivald som firar sin debut. Med mig till festen tar jag Katarina Persson.
Om kvällen blir hälften så trevlig som igår, får den toppbetyg av mig.
Mer om det i morgon.


Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Tycker du gjorde rätt som tog det som en komplimang :) Om man ofta sitter inne och skriver är det dessutom extra kul att komma ut och få anledning att piffa till sig tycker jag :)

Svar: Precis så är det ju. Sällan fest - extra piff. :) Kul också att höra att han tycker jag är fin, det är inte ofta barnen säger sånt.(man är ju oftast bara gammal och fattar ingenting)

2013-08-29 kl. 22:01:21

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Eva

Haha! Underbart. Lite så låter det här också. Jag är ute och ränner mest för jämnan och barnen blir oroliga över att ”pappa ska dra hela lasset, ska du inte tänka lite på honom också?” Det gör jag, svarar jag alltid. Han får en energifull och glad fruga hem, det är inte illa pinkat det heller! Hoppas denna releasefest var lika trevlig som Malins.

Svar: Visst är de söta! Kvällen var lika trevlig, men inte lika familjär. :) Mer om det ikväll.

2013-08-30 kl. 08:13:01
Postat av: Kati

haha, garvar åt sonens kommentar! Lustigt när barn börjar bli medveten om sådana saker. :D Tack för en trevlig kväll.

Svar: Ja, undrar vad han säger på onsdag... Om han nu hinner se mig innan jag drar. ;)

2013-08-30 kl. 10:45:36

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback