Trasiga hjul

Lovade att återkomma med en rapport från igår. Releasfest nummer två.
Det var Katarina Bivald (också från samma håla som jag och Malin Roca Ahlgren) som debuterade med:
 
Lokalen var stor, jättestor och fylldes snabbt till bredden. Kön till signeringen var hur lång som helst, så lång att några av oss fick avbryta signeringen för att hinna höra talet innan det blev för sent.
 
 
Katarina Bivald höll ett roligt tal med power point. Där hon visade bilder från sin uppväxt och sin stora boksamling. Förläggaren höll ett känslosamt tal om vägen från manus till färdig bok.
 
 
Jag och Kati (Katarina Persson) njöt av både mat och vin, vitt som rosa. Vi köpte givetvis varsin bok. Nu har jag många debutanter på hög i mitt sovrum. Hösten kommer gå i rasande fart.
 
 
Kan man vara bakis efter två debutantfester? Klart man kan, men jag är bakis av glädjeruset. Jag gläds så med alla som lyckas ta sig igenom knappnålsögat. Vilket är sjukt svårt. Säger som Dag Öhrlund - Leve alla debutanter!
 
 
Katarina Bivald hade fixat trubadur och stämingen var hög. Till bordet hade vi författarinnan Elisabeth Petersén - som bl a skrivit En mans liv (under pseudonym Said, Mustafa) som hon för övrigt fick pris för. Jättetrevlig kvinna.
 
Den här bilden tog precis i början av kvällen, innan borden var fyllda. 
 
Vill tacka Katarina Bivald för att vi fick komma och Katarina Persson för trevligt sällskap.
Nu önskar jag att jag hade samma förmåga att läsa snabbt som Fia filur. Gick hem med två tegelstenar igår. Läsarna i Broken wheels rekommenderar och 90 minuter av Katarina Persson. 
Ingen är gladare än jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Vad kul med releasefester. Måtte det bli fler. Och i synnerhet den egna!

Svar: Det blir det. :) Redan på onsdag faktiskt och sen veckan efter på torsdagen. Har dessutom fått ihop ett gäng som vill träffas och prata skrivande en gång i månaden from november. Jiippii! Den egna dröjer tyvärr.Har fått två refuseringssvar den här veckan. De börjar trilla in nu. Jag sörjer inte, utan jobbar vidare med texten.

2013-08-31 kl. 09:43:21

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback