Allt är inte guld som glimrar.

Igår kväll skulle jag träffa ett gäng skrivande vänner. Vi skulle äta middag på en mysig restaurang i stan. 

Tyvärr vaknade jag med dundrande huvudvärk. Petade i mig tabletter och åkte till jobbet. 
Blymössan ville inte ge sig och det ville inte jag heller. Petade i mig ännu en dubbelverkande tablett och begav mig till stan. 
Väl inne på centralen möttes mitt ömma huvud och känsliga ögon av gnistrande, glimrande och oerhört störande belysning. 
(Jag brukar älska ljus i alla former)
Först då insåg jag att ett migränanfall var i antågande. 
Ringde restaurangen och avbokade min plats, uppdaterade skrivarvännerna om läget. 
På tåget hem satt jag med mössan neddragen till näsan. En och annan fick sig kanske en rolig insta bild. Vad vet jag. 
Resten av kvällen låg jag i nedsläckt rum. 
Tänk ändå vad mycket ljuset påverkar oss i olika lägen. 
Det som ibland (oftast) bara tilltalar kan ibland vara just det man avskyr och undviker mest. 

Idag mår jag bättre, dock med huvudvärk med normal sådan. 

-Det blir inte alltid som man tänkt sig-



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Usch vad trist med migrän när man ska träffa skrivvänner. Verkligen trist av huvudvärken att drabba dig just då. Hoppas också den normala huvudvärken ger med sig.

Svar: Ja, är det inte typiskt. Måste säga att det trots allt känns bra att jag har huvudvärk idag med, just för att det annars bara prickade "den dagen." ;) Huvudvärken börjar äntligen ge sig.

2013-12-04 kl. 14:57:15

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback