Så här känns mina ögon just nu.

Igår kväll blev jag upptvingad ur sängen av en karaktär. Han höll mig vaken vid tangentbordet till klockan slog tolv. 
Påföljden blev en lång sovmorgon och ett evigt redigerande under dagen. Grundstoryn han berättade är bra, men det gäller att få till den ordentligt om den ska bli riktigt bra.
Om den här berättelsen når ut till sina läsare kommer den skapa debatt och det ser jag fram emot. Om än med viss nervositet.
Nu ska jag vila ögonen från skärmen.
 
 
I morse vid fruosten hade jag sällskap av min son. Jag började prata med honom om en barnboksidé. Det slutade med att vi låg i soffan och bollade massor av bra idéer till den berättelsen. Till slut var jag tvungen att hämta ett block och skriva ner allt vi kom på. Så ja, jag vet vad jag har framför mig. En berättelse ska skrivas - dessutom i en genre jag inte är bevandrad i. Men med hjälp och vägledning av ett barns hjärna kommer det att gå bra. :D
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Karaktärers påstridighet är rätt fascinerande. Man får ju ta vara på det bara.

Det där med att skriva i en genre man inte kan, finns ju ett bra sätt att bli bättre på det, gå till biblioteket och sätt ner dig i barnbokshörnet och läs mängder.

Svar: Ja, så är det förstås. Roligt och spännande med nya projekt. :)

2013-12-13 kl. 08:06:11

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback