Morgonstund

Har guld i mun.

Är det verkligen så? Jag upplever att morgonen är full av stress, toalettköande och smulor på bänken.

Visst finns det dagar när det är lugnare tempo utan köande. När alla börjar på olika tider. Men oftast ska alla iväg samtidigt. Då räcker det inte med två badrum.
Nä, vi kan inte gå upp tidigare. Det fungerar inte. Jag lovar att alla försökt.

Jag har dessutom svårt att äta något så här tidigt. Det bara växer i munnen. Oftast väntar jag med frukost, men idag måste den ner.

Hur som helst verkar vädret bli kanon idag -3 gr och en begynnande sol. Det är nog det som är det bästa med morgonen, att se dagen gry.


Kommentarer
Postat av: askemm

Jag stiger alltid upp en stund före alla barnen och då njuter jag av tystnaden medan jag äter mitt ägg och dricker dagens första kopp kaffe. Sedan väcker jag alla barn och servar dem och fixar i 180 och då är jag så glad för den där första stunden av lugn. Även om det är tungt att stiga upp i ottan.Ha en bra dag!!

Svar: Jag har försökt, men jag kommer verkligen inte upp. Snozzar tills jag måste upp. Önskar jag var morgonmänniska. ;) Låter skönt med egen tid på morgonen.

2013-02-01 kl. 09:37:02

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback