Så här umgås vi

Han med sin mobil och jag med min. ;)
Nä, så illa är det faktiskt inte. Vi hade bra diskussioner också. Pratade om vikten av att läsa böcker.
Knepigt nog fanns det "inga" böcker på bokhandeln för killar från 13. ( vi var där idag)
Vi tog till och med hjälp av killen som jobbar där. Den ENDA bok han varmt kunde rekommendera var Zlatans bok. ( Tänk alla icke fotbollsintresserade killar) Som Emil för övrigt redan har läst.

Biträdet sa att det faktiskt är den enda boken som lockar killar.
I bokhyllan märkt med "13-18år" fanns bara ' kärleksböcker ' vampyrböcker ' deckare (ond bråd död) ' Fantasy. Inget av detta intresserar min Emil.
Vad köper man till killar från 13 år? Hjälp mig här.

Kanske är det ungdomsböcker för killar förlagen vill ha. Med tanke på att killen i affären höll med om att allt var inriktat på tjejläsare.

Det blev inget mer manusarbete ikväll, det blev inte heller något bilkörande till träning. Det tog Stefan hand om. Själv satt jag i fotbollsmöte hela kvällen... Och jag tror inte riktigt vi kom fram till något... Men bra idéer hade vi i alla fall. Alltid något.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är trist! Både min dotter och äldste son gillar Laura Trenters böcker. Jag tror definitivt det behövs fler bra böcker för killar i den åldern.

Svar: Tack för tipset. Ska kolla upp Laura Trenter. :D

2013-02-21 kl. 01:00:16

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Lee Destino

Men du, Doktor Kessners hemlighet har ju tydligen rönt stora framgångar bland unga killar som aldrig hittar nåt de vill läsa. Den kanske kan vara nåt.
Finns att läsa om här http://www.syavalon.se/

Svar: Tack för bra tips! Ska kolla upp det här. :D

2013-02-21 kl. 08:58:06

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Nu vet jag ju inte precis vad 13åringen har för favoritsmak då det gäller böcker. Men Janne Tellers "Intet". Eller författare som Per Nilsson, Mats Wahl, Peter Pohl. Eller Aidan Chambers. Kan nog ge mer tips ifall det behövs.

Svar: Tack! Ska kolla upp alla dessa. :D Borde givetvis frågat er innan jag åkte till bokhandeln. ;)

2013-02-21 kl. 09:46:26

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Tänkte som Lee, doktor Kessners hemlighet verkar vara något för killar! Annars Turk-böckerna av Niklas Krog (handlar om basket) eller Douglas Foley de där Shoo-böckerna. Något av Peter Barlach kanske.

Svar: Tack för alla tips! Knepigt att de i bokhandeln inte kunde komma fram med sånt här. Jag ska kolla upp allt detta.

2013-02-21 kl. 17:24:29

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback