Vilken genre gillar du bäst?

Jag bad om lästips och fick svar "Vad läser du helst?"
 
Ja, vad läser jag helst. Trodde nog att jag var "all ätare" när det gäller böcker, men inser snabbt när jag får frågan och börjar fundera att jag inte läser allt.
Läser helst: Dokumentärer, chick-lit, spänningsromaner och emellanåt någon deckare.
 
Det jag aldrig läser är fantasy, sci fi, skräck och vampyer berättelser.
Så Mia, jag hoppar över Svulten. ;) Tack i alla fall. När du väl läst klart den kanske du kan övertyga mig. :)
 
Däremot LOVAR jag att läsa alla mina skrivande bloggvänners alster oavsett vilken genre. :D Och vem vet, kanske väcks mitt intresse åt ett nytt håll då.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag läser nog det mesta och ser verkligen fram mot att få läsa din berättelse! Fast det kanske blir lite mer spänningsromaner än övrigt om jag ska hårdra det :-)

Svar: Jag ser fram emot att skicka den till dig sen. Har bestämt att jag ska skriva klart manus 2, redigera det och sen ska jag redigera om mitt första. Sen skickar jag det till dig! ;) Det kommer dröja, men det kommer! :D

2013-02-09 kl. 20:34:13

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Längtar redan! Men om du ger ut den, tänkte jag att jag kunde köpa den :-) Men se till att redigera nu så man får läsa nån gång!

Svar: Ja, jag ska skynda mig ;).

2013-02-09 kl. 21:09:07

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Av de böcker jag läst under den senaste tiden kan jag rekommendera dessa:
Artighetsreglerna-Amor Towles
Det Bästa av Allt-Rona Jaffe
En dag-David Nicholls
Flicka med Pärlörhänge-Tracy Chevalier
Fem Personer du möter i himlen-Mitch Albom
samt den jag läser just nu (tror faktiskt jag kommer tycka om den även när jag läst ut den;)):
Utan Bagage-Anne Tyler
sedan har jag flera gamla favoriter som jag läste för länge sedan, mycket chick lit men om du gillar den sortens böcker har du förmodligen redan läst dem. :))
En gammal goding är Tracys Hämnd-Sidney Sheldon. Såg du den när den gick som miniserie på teve för evigheter sedan? Det är en bok jag aldrig glömmer. Det mesta av Sidney Sheldon har jag läst och gillat förresten.

Svar: Tack för alla tips! :D Jo, jag minns Sidney S, fast jag såg inte miniserien. En dag är jättebra. Ska kolla in det andra.

2013-02-09 kl. 21:28:24

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Jag läste nyss Nya kontakter av Sophie Kinsella och gillade den. Gillar de flesta av hennes böcker, i alla fall de fristående, inte shopaholic-serien. Sen gillar jag också Lucy Ann Holmes 50 sätt att träffa den rätte och uppföljaren Inte helt perfekt.
Just nu läser jag Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper, men det var väl hans andra bok som du inte gillade? Vi kanske inte har samma smak (med tanke på Ove), för hittills tycker jag den här boken är helt ok :)

Svar: Jag gillar också S K, har inte läst den nya. Gillar också alla fristående. Det var "Sju jävligt långa dagar" som jag la ner. Tyckte den var mest rörig. Knepigt, jag brukar inte dissa böcker och nu har jag dissat två böcker på raken. Borde jag ta en läspaus måntro? ;)

2013-02-09 kl. 22:17:10

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: kati

Stämmer in med fia, jag gillade karriär och köksbesvär av S.K

Svar: Den är underbar. Kati har du läst "Flickan från tjugotalet"? Den är helt ljuvlig. Den kommer jag bära med mig hela livet. ;)

2013-02-09 kl. 22:36:34

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Kati

Nej, den måste jag nog läsa då. :)

Svar: Du kommer inte ångra dig. Den är helt ljuvlig!

2013-02-10 kl. 12:40:34

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Nå inte vill jag precis tvinga nån att läsa böcker som de inte vill läsa. Det finns alldeles för många böcker att läsa för att det ska vara vettigt. Men vampyrer har den goda smaken att handla om nåt mer än bara vampyrer. Alltså om mänsklighet och omänsklighet, där vampyren ofta är betydligt mer mänsklig än vad människan är. Det gillar jag. Och det hittar jag också i Svulten. Har du läst Sarah Waters Kyssa sammett, den skulle jag lägga till på rekommendationslistan. Men sen tycker jag att Kati gav en fin lista. Följ den. Tror jag ska nappa nån av dem också... Bra med lästips ibland.

Svar: Jo, den har jag läst. Men det var evigheter sen. Minns inte vad den handlade om. Men den står någonstans i bokhyllan. Jag ska försöka vidga mina vyer. ;)

2013-02-10 kl. 12:46:21

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback