Vilket är ditt vanligaste

Redigeringen pekar på många ord som man använder utan att de behövs.
Vilket är ditt vanligaste och mest överflödiga ord?
 
I början av manuset rensar jag ut "i alla fall", "ju" och "lilla" lite överallt.
Just ordet "i alla fall" har jag från mitten automatiskt förbjudt mig själv att skriva, så det kommer bli betydligt färre såna när jag kommer framåt i redigeringen.
 
Nu redigeras inte. Nu dricker jag te och skriver och dessutom är jag mycket piggare idag.
 
Vad gör ni?
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ju, är ett sånt ord för mig med. Märkligt det där, att de ändå alltid smyger sig med :-)
I övrigt dricker jag kaffe och försöker skriva några ord ibland, men mest försöker jag tygla två överaktiva hundar som inte kan vara ute så mycket idag eftersom vi har så kallt.

Svar: Det är som att ha barn springade runt benen. ;). Mina kom hem och vände! Inte mig emot. Trodde min skrivtid skulle ta slut kl 14. Men nu stack de till gården, så jag kan skriva till 17 om jag vill. Så jag fortsätter. So far 1600 ord. :D Här har vi massor med nysnö och +-0 grader. Det har snöat i flera dagar och gör det fortfarande. Nu vill jag ha vår! :D

2013-02-08 kl. 12:44:35

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, det är nog ganska likt :-). Jag vill också ha vår. Nu.

Svar: Visst hade det varit härligt med knoppande blommor och värmande sol. ;)

2013-02-08 kl. 14:59:35

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: kati

Mina topp tre är nog: egentligen, faktiskt och lite. Slänger in dem överallt. :) men egentligen är det faktiskt så att allt låter lite intressantare med dem närvarande. ;))

Svar: :D Ett tag sa jag "Faktiskt" ofta, men sen insåg jag hur ofta folk använder "faktiskt" på fel sätt, så då slutade jag använda det. Hur många gånger har man inte hör "Tack, det var faktiskt gott"... eller "den var faktiskt bra". Jag tycker det blir lite som ett kvitto på att man har låga förväntningar. Räcker med att se halv 8 hos mig för att höra såna kommentarer efter middagen. Pinsamt tycker jag.Men visst är det kul hur man stoppar in ord överallt som inte behövs. Undrar varför man gör det egentligen. ;)

2013-02-08 kl. 15:34:49

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Carola

Haha, för mig var det ett envist upprepande av skada, sova och snabbt. Lite udda de två första kanske men det handlade nog mest om att jag ville så himla gärna få fram vad huvudkaraktären tänkte och kände. Ibland hamnade jag också i dialektens fälla. På värmländska säger man 'vart' i nästan alla sammanhang även om det inte handlar om en riktning. Det fick också rensas bort.

Svar: Det var verkligen udda ord. Men kul att du har sån koll på det. ;)

2013-02-08 kl. 19:25:51

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback