Huset fullt

Av kompisar till barnen, så jag väljer att redigera idag. Hoppas få ett par timmar med min text. Har bestämt mig för att börja på första sidan. Ibland (som igår) redigerar jag lite precis där jag är just då. Men nu ska jag ta det från början. :D
 
En liten uppföljning på mitt inlägg om Lchf.
Igår och idag åt jag Lchf frukost, känslan som infinner sig är att man varken känner sig mätt eller mer hungrig. Jättekonstigt. Som min sambo sa när jag påpekade det. "Nä, precis, man känner sig helt normal".
Detta tycker jag är lite svårt, för jag vet inte om jag "bör" äta mer då, eller om jag ska nöja mig. (bör tillägga att jag inte är stor i maten vanligtvis heller)
Det som jag dessutom märkt är att jag inte är det minsta hungrig emellan mat tillfällena. (jag brukar gå och plocka i skåpet)
Middagen igår var det samma sak med, kände mig varken mätt eller mer sugen på mat efter en vanlig portion. Jag tänker fortsätta med Lchf ett tag, enbart för att min sambo läst att personer med fibro har blivit fria från värk när det äter efter den metoden. Jag ska ge det ett försök. Ska bara äta upp resterande macarons.;) Tur att vi är en stor familj, så de går åt snabbt.
 
Vad gör ni andra idag?
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Har haft huset fullt av gäster som firat mitt äldsta barns födelsedag. Nu ska jag inte göra nåt mer av värde.

2013-01-13 kl. 16:01:28

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Jag försöker att göra så lite som möjligt idag. Bara slappa. Jag har hört att det är okej att göra det ibland också :-)

Svar: Härligt! Hoppas du har haft årets slappaste dag idag! :D

2013-01-13 kl. 17:33:37

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Fikat, tittat på bowling, långpromenad med hundarna två gånger (snuvan är borta nu), ätit supergoda grekiska biffar med klyftpotatis, handlat och nu läser jag bloggar och tittar på TV. :-D
I morgon ska jag skriva - HURRA så kul!

Svar: Samma här, ska bara till doktorn med min son direkt på morgonen. Sen hoppas jag få skriva ostört i många timmar! :D Visst är det härligt att veta att tid finns! Låter så gott med grekiska biffar, det var länge sen.

2013-01-13 kl. 20:52:06

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Anneli

Jag har läst en lång bok för småkillarna. Tagit en promenad med familjen. Jobbat med mitt andra manus. Och njutit av äldsta sonens enorma glädje över den Iphone5 som han suktat över länge och köpt idag. :)

2013-01-14 kl. 02:24:02

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Kati

Nej, precis. Den känslan hade jag med när jag försökte äta så. Tyvärr höll det inte i längden eftersom jag inte kan äta så mycket fet mat utan att må dåligt. men några dagar fungerar det. Dock behöver jag en viss mängd kolhydrater för att må bra.

Svar: Jag förstår precis vad du menar, jag känner mig idag uppsvälld och har magknip om vart annat. Tror att det beror på allt fett. Jag har som sagt aldrig följt några kostråd i hela mitt liv förut. Så visst beror det på det som jag just stoppat i mig. Får se hur många dagar det fungerar för mig. Dag 3 nu.

2013-01-14 kl. 11:42:54

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

Ja den där uppsvälldheten tyckte jag också var ganska obehaglig. Så jag tror en låg GI-kost funkar bäst för mig.

Svar: Ja, den är skitjobbig, känner mig som en ballong som kan lyfta vilken sekund som helst. Men... det ska gå över står det om man läser om det. Vi får se, jag hade hoppats hålla ut en månad för att se om värken i kroppen minskar. ;)

2013-01-14 kl. 15:35:56

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback