LCHF- helt okej!

Idag har jag lagat min första LCHF middag. Det är min sambo som vill testa om det funkar så bra som det sägs. (nä han vill inte äta dessa goda macarons som Meja och Emma bakade!)
Måste säga att middagen blev såå god. Det var inte så att jag på något sätt följde ett Lchf recept utan jag körde helt på känn och det visade sig vara helt rätt i lchf världen.
Fläskkarré med parmaskinka och en jättegod blandning med bl a: Hot tex mex passions sås, rivenost, vitlök, gul lök, grädde, salt och peppar. Galet gott och ganska hett. Till det gjorde jag blomkålsmos (låter rätt äckligt, jag vet, men det är gott!). Detta kommer jag med all säkerhet laga många gånger framöver.
 
Nu ska jag sätta mig i soffan, kolla film, dricka te och äta macarons... ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det där med LCHF finns det rätt mycket olika åsikter om. En del tycker det är jättebra, medan andra inte alls har mått bra av det. Så jag tror att det är ganska individuellt huruvida man fastnar för det, eller inte :-)

Svar: Tror också att de är individuellt. Jag har vänner som nästan lever helt efter det och de tycker själva att det nästan blir "sekt-liknande", jättekonstigt. Jag håller aldrig på med bantningsgrejer. Men min sambo som är triathlet gillar att testa olika mat trender. Han har dessutom läst att vissa personer med samma sjukdomsdiagnos som jag har blivit smärtfria. Så nu har jag lovat att testa ett tag jag också... ska bara äta upp alla macarons först. ;)

2013-01-13 kl. 10:33:12

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback