Livets goda i en blå kasse från Lindt

Det är inte varje dag jag får presenter bara för att. Den enda anledningen till att jag fick den här presenten, är att personen i fråga vet att jag älskar choklad med kokos. Har ni någonsin ätit en choklad som smälter som Lindt´s Lindor kulor i munnen? Det är ljuvligt goda allihop, men jag har mina favoriter ;). 

Tänk er att få en sån här:
 
Fylld med såna här:
 
Och såna här:
 
Barnen fick en varsin guldnalle och det fanns olika sorter Lindor kulor i kassen. Måste säga att kokos kulan var bäst! :P (fast alla kulor är enormt goda, de bara smälter i munnen) Noterade ni "det fanns"...
Ja, de tog slut mycket snabbt, till och med så fort att det blev en förrätt till middagen som stod på spisen just då.
Vem har sagt att man inte kan äta godis före maten?
Det gick hur bra som helst.
Det som nu återstår av detta är chokladkakorna. De ligger i skåpet och ropar mitt namn högt och klart. Så högt att jag sitter med mössa på mig inne för att dämpa ljudet från dem.
Jag kommer, jag lovar. Men inte än. Lagom till kvällen blir det dags. Tills dess proppar jag öronen full av papper och försöker koncentrera mig på mitt manus.
Det har gått oerhört bra trots knapp skrivtid, då jag suttit en del på ett tåg och läs idag. Boken är snart utläst och det är dags att ladda ner en ny E-bok.

Nedräkningen från 100 sidor som jag hade kvar att skriva, minskar i rasande tempo. Ligger nu på 83 sidor. :)

Vill passa på att TACKA vederbörande för den fina chokladen. Ingen dag är så bra - som en chokladdag! :D (eget ordspråk, skapat just precis nu)
LCHF? Vad är det? :O
Jag tar bara en liten paus för att njuta av det goda i livet, allt annat kan vänta.
 
"Ingen annanstans har naturen koncentrerat ett sådant överflöd av de mest värdefulla födoämnena på ett så litet utrymme som kakaobönan."
Alexander von Humboldt, resenär i Sydamerika på 1800-talet

Kommentarer
Postat av: marianne

Kommentar på choklad: Hellre överviktig av en bit än skitviktig utan.

Svar: :D Ja!

2013-01-22 kl. 15:33:27
Postat av: Lee Destino

Men vilken underbar dag du har haft! Blir väldigt avis nu måste jag säga. Men den där chokladen är du värd när du jobbat så bra med ditt manus :-)

Svar: Tack. ;) Ja, gissa om det är smarrigt! Om du inte testa Lindt så gör det. Mmmm... :P

2013-01-22 kl. 15:56:47

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: askemm

Jag äter nästan alltid godiset som förrätt, åtminstone en del av det. Bra jobbat med manuset. Jag ska ta mig i kragen imorgon, måste bara få den här boken utläst först...

Svar: Hur går det med armen? Har inte hunnit blogga runt idag. Antar att du skrivit om det på din sida. Ska kolla. Ta du det lugnt. Jag började på en ny bok idag. "Sju jävligt långa dagar". :) Är boken du läser bra?

2013-01-22 kl. 20:17:00
Postat av: Fia Filur

Åh, älskar Lindt-choklad! Min favorit är de mörka eller vita kulorna!

Svar: Mmm, visst är det smarrigt! :)

2013-01-23 kl. 11:10:38

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback