Lördagsnöje - Ordstäv!

Gillar ni ordstäv? Jag gillar dem mycket. Det värsta är att om jag börjat tänka ordstäv, så blir allt jag gör till just det. (precis som när jag kommer in i mina perioder av att läsa alla skyltar på sjörövarspråket)

Hur ska jag förklara vad ett ordstäv är...( för er som inte vet)

Man kanske kan säga att ett ordstäv är en motsägelsefull och skämtsamt ordspråk... fast ändå inte. Ofta följs dessa med: sade mannen, sade kärringen, sade bonden eller liknande. Här kommer några ordstäv som jag hittat på:

* Nu ska de minsann få se på semesterväder sa asaguden Tor och klippte av solens värmande strålar.

* Drick te med mig sa flickan och hällde ut den varma drycken i slasken.

* Det var visst en gratis toalett sa flickan och spolade ner 5-kronan i toaletten.

* Dags för en löprunda sa flickan och knöt ihop sina löparskor.

* Det är meningen med framtiden jag söker sa bakåtsträvaren.

* Bränn dig inte på plattan sa mamman och tände eld på huset.

* Nu blir de en tur med cykeln sa kvinnan och tog cykeln under armen och sprang.

* Undrar om jag är tillräckligt het ikväll tänkte damen och tände eld på sina underkläder.

* Ge mig vad jag tål sa den allergiske pojken till björken.

* Ordstäv har satt mig i skruvstäd tänkte jag och försökte somna om.

Som sagt, dessa kanske inte följer normen exakt men kul är det. Skriv gärna egna ordstäv i mitt kommentarsfält. Det skulle verkligen göra min dag!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Alla goda ting är tre, sa fyrlingarnas pappa argt till sonen som just slog sönder fönstret.


Svar: Ha ha ha! Underbar!

2013-01-05 kl. 14:28:10
Postat av: Lee Destino

Jag har inga egna, men en som jag tycker är bra är den här. Nu ska vi se, så den blinde och tog sin yxa och såg :-)

Svar: Den var riktigt bra! :D

2013-01-05 kl. 15:16:31

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: marianne

Har inget eget men många andras.
Men det är ingen fara på taket när det brinner i källarn.
Med det menat, man kanske kan lär sig med tiden.

Svar: :D

2013-01-05 kl. 15:27:54
Postat av: Fia Filur

Haha, vad kul! Och Lees var kul också! :)

Svar: Du då Fia! Kom igen. Du kan säkert också! ;)

2013-01-05 kl. 16:09:06

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: askemm

Nu har jag lyssnat! Bra skrivet! Är det andra boken alltså? Hur långt har du kommit på den då? Hur lång är den första? har du skickat in den första redan? Många frågor blev det....

Svar: Förlåt för sent svar! Tack! Vad kul att du gillar. Ja, det är mitt andra manus. Jag har skrivit halva. Det första manuset är på 310 A4 sidor. Ja, den har jag skickat in, har dock fått många refuseringsbrev. Än är inte loppet kört för jag har inte fått svar från alla. Sen har jag planer på att skriva om en del i det manuset när jag fått svar från dem jag väntar på. :D Mycket jobb, men det är kul!

2013-01-05 kl. 20:42:10

URL: http://medankaffetkallnar.wordpress.com
Postat av: Anneli

Kul! Kom så går vi sa den blinde till den döve! :)

Svar: :)

2013-01-06 kl. 01:52:14

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback