Ner ner ner. Ner för backen ner!

Ni som följt min blogg länge vet att jag förra året var med och drev igenom ett skateparksbygge här i vårt område till förmån för våra ungdomar. Vi hade invigning av parken i maj förra året. Nu har vi preliminärbokat årets stora skateboardtävling. Ska bli så kul.
Förra året var parken full av barn och ungdomar (närmare bestämt runt 150 st) som tävlade i olika skateboard moment, vi var igång från 16 - midnatt. Då hade vi tårta från kommunen och priser från en känd skateboard kedja.
 
I år blir det ingen tårta men jag jobbar på sponsring. Har idag fått ett glädjande besked om att en av sveriges största skateboard företag kommer sponsra med priser. :D Jag är så glad för våra ungdomar! Det kommer bli grymt!
 
Idag börjar min riktiga nedräkning från 100 sidor till 0. ( i mitt andra manus!) Känns riktigt skönt. Nu är det nedförsbacke.
Ang namnbyte på manus. Hur fungerar det om man insett att det redan finns en bok med samma namn? Får man använda det då? Nu hittade jag bara en utlänsk bok med samma namn. ;) Men om den var svensk, vad händer då? Någon som vet?
 
Känner ni någon som skulle vilja sponsra med något, stort som smått. Hojta till!
 
Här är min son Oliver "Olla" Jacobsson. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det finns ju svenska böcker som heter likadant, så det finns nog ingen regel för sånt. Så kör på det du tycker blir bäst :-)

Svar: Låter bra! Ju mer jag tänker på de nya namnen, ju säkrare blir jag. Presenterar dem framöver när jag bestämt mig.

2013-01-16 kl. 13:36:29

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Så vitt jag vet omfattas inte titlar på böcker av copyrighten, däremot om det är utgiven ganska nyligen eller väldigt känd kanske man ska undvika det. Jag har en möjlig titel på ett projekt där det finns en diktsamling (ganska gammal) med samma namn, det tycker jag känns ganska safe. Eller om det finns ett annat typ av media med samma titel borde det väl också gå.

Svar: Min ena titel (om jag nu tar den) finns bara som utlänsk bok och den andra finns i en diktsamling av Nils Ferlin, såg jag när jag sökte på det. Roligt sammanträffande att din också fanns i en gammal diktsamling.

2013-01-16 kl. 20:31:09

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback