Pratar med mig själv

Eller det känns i alla fall precis så, när jag sitter och skriver dialoger. Trots att mina karaktärer säger saker som jag aldrig skulle säga så känns det nästan som att jag sitter och pratar för mig själv. Huset är tyst och inuti mig pågår ett stort gräl mellan två personer. Vems sida ska jag ställa mig på?
Jag har försökt att gå in och avbryta. Gå emellan. Men det är helt lönlöst. Jag kan aldrig påverka utgången av tjafs, bråk eller någonting de gör. De styr helt och hållet över sina öden. Jag skriver bara ner vad de säger och gör.
Låter det som om jag lider av något?
Ja, det gör jag väl förmodligen då. Jag har hört att man måste vara lite galen för att vilja bli författare. Så ja. Jag är nog lite galen.
Brukar ni prata med er själva? Fast ändå inte...

"Femtio procent av ett samtal består av missförstånd - De återstående femtio procenten utgörs av pauser." Carl Hammarén

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Just det där med att välja sida kan jag ibland tycka är svårt när det gäller karaktärer. Men det är alltid lika roligt att skriva ner det de säger :-)

Svar: Ja, visst är det kul med dialoger. De lever verkligen upp när de börjar tala.

2013-01-18 kl. 19:07:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Jag brukar inte välja sida utan beroende på vem som har taltur, den sida står jag på just då. Ungefär i alla fall.

Svar: Coolt! :) Jag måste nog säga att jag knappt tänker alls när jag skriver, det bara flödar liksom. Det är först när jag läser igenom det som det slår mig hur högt jag hör dem i mitt huvud.

2013-01-18 kl. 19:14:09

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Jag pratar ofta med mig själv, tycker man får bra svar då :) Men jo, lite galen är jag såklart också!

Svar: :D Visst får man!

2013-01-19 kl. 16:36:48

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback