Synopsis Light

Det är dumt att ta omvägar när det finns genvägar. Gjorde en synopsis light och la på min Fb-sida (www.facebook.se/forfattardrommar) Tror den duger rätt bra. Det var en synopsis på Söder om söder. Måste ju börja i rätt del av härligheten.
Har fått lite ny input på mitt första manus och precis som jag trodde behöver det en justering. Men det dröjer innan jag kan grotta ner mig i det. Först ska jag skriva klart manus 2. Har haft sjukt svårt att sätta mig med det nu när hela familjen är lediga. Trodde aldrig jag skulle säga det här: Men jag längtar till vardagen!

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Hehe, samma här. Jag längtar tills det blir lugnt i huset på dagarna igen :-)

Svar: Kan det bli lugnt med en liten valp? ;) Håller med fullständigt. Ska bli sjukt skönt när skola är igång igen.

2013-01-04 kl. 09:40:54

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Förstår precis, jag sitter också och längtar efter vardag. Mest för att få system på skrivandet.

Svar: Ja, det är ju det man vill ha. Systemet som i alla fall jag kommit ifrån helt. Jättejobbigt att hitta tillbaka. Nu vill jag ha lugn och ro och egen tid. ;)

2013-01-04 kl. 11:05:32

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Hehe, nej med valpen blir det förstås extraarbete hur man än vänder och vrider på det. Jag försöker dock planera att jag ska skriva när hon sover sina tupplurer. Tyvärr verkar de inte vara så vanligt förekommande under dagtid. Hon sover mest på nätterna, vilket i och för sig också har sina fördelar :-)

Svar: ha ha ha! Som man bäddar som det så fint heter. ;) Tur att hon blir äldre och latare!

2013-01-04 kl. 12:02:00

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, åtminstone äldre och förståndigare :-)

Svar: Du har rätt, det är väl många år till en hund blir lat. ;) Vi har ju vår gosiga katt, han är bara 1½ år. Han är lat. Katter sover ju 80% av dygnet har jag hört och jag tror absolut att det stämmer.

2013-01-04 kl. 12:44:39

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Har så svårt för synopsis. Både innan och efter ett manus. Jag kan ha massor med detaljer i huvudet kors och tvärs som jag lätt kan plocka upp när som helst men när jag ska skriva ner det blir det som att dra ner en rullgardin. Bävar inför att jag ska skriva mitt personliga brev där jag ska sammanfatta manuset till något begripligt och samtidigt lockande att läsa utan att avslöja allt. Hoppas du får till det!

Svar: Det är verkligen så svårt. Som du säger, det låser sig totalt. Det är väl den berömda "prestationsångesten" som visar sitt fula tryne. Tack för ditt stöd!

2013-01-04 kl. 18:32:18

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback