Ta lärdom

 
Faktum är att jag precis kom på att jag "glömt" blogga idag. Men så kom jag på ett perfekt ämne för dagen. Nämligen fördelen med att ha en blogg. Vi är nu ett helt gäng tjejer som hittat varandra här i cyberspace, vi ger och tar. Jag har lärt mig så mycket av hur ni tänker runt ert skrivande att jag insåg här om dagen att jag måste fixa en "bra-att-tänka-på" bok. Där jag kan skriva ner alla guldkorn.
Hittills jag har bara tänkt ha dem i minnet. Men sen vet jag hur det är med det här minnet. "Hur var det nu igen?", " i vilket blogginlägg hittar jag svaret på det?" "Vem var det som bloggade om den frågan nu igen?".
Därför ska jag vara smart nog att köpa en skrivbok just för tips och tricks.Visst kan jag skriva ner allt i ett word dokument, men jag gillar notebooks mer. ;)
(Just såna här fina anteckningsböcker från Paperblanks med magnet gillar jag bäst. Finns på välsorterade bokhandlar)
Bara under den här dagen har jag och mina rymdgrannar delat erfarenheter om "Att starta eget", "Att skriva berättarkurvor", "om fördelen med e-böcker", "om fördelen med att skriva för hand om man drabbas av skrivkramp" osv. Det finns så mycket guldkorn. Själv försökte jag igår med viss framgång inspirera mina läsare att läsa en bok de aldrig valt om jag inte prånglat den på dem. ;)
(Tänk vad binära tal kan göra för oss!) :)
 
För alla er som har en hobby, men ingen blogg. Starta en och du upptäcker en hel värd av rymdvänner som har exakt samma intresse! Go for it!
Min sambo frågade mig här om dagen. "Hur mycket betyder dina bloggvänner för dig?"
* Ni betyder massor! För ni lär mig nya saker, ni peppar, hejar och kommer med bravorop om jag lyckats med något bra * <3 Tack för att NI finns! <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne Jonsson

Tack detsamma! Dina kommentarer och synpunkter och idéer är guld värda. Jag är så glad att jag hitta till dig och din blogg i cyberrymden
:-D

Svar: Tack! Det är så kul att byta erfarenheter! :D

2013-01-08 kl. 17:14:13

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Carola

Tack för att du också finns Jenny! Du bidrar också till nya idéer och peppar när det behövs. Jag vet inte heller hur jag skulle klara mig utan rymdgrannarna som du så käckt kallade det :).
Jag har gått och sneglat på just en sån där snygg anteckningsbok men varit för snål. Men att använda den på det sätt du föreslår är en underbar idé. Blir kanske att jag köper en sådan imorgon som tröst efter tandläkarbesöket =). Kram på dig rymdkompis!

Svar: Tack! Klart du ska köpa en sån, det är du värd! :D Blir ju en perfekt present till dig själv efter tandläkaren.

2013-01-08 kl. 17:20:22

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Håller med övriga. Tack för att du finns också! Det är så inspirerande att läsa dina inlägg och så har du en sån galet positiv attityd som alltid smittar av sig när man går in och läser dina inlägg.
Kramar på dig lilla solstrålen! :-)

Svar: Tack! :D

2013-01-08 kl. 20:16:17

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Åh, vilket fint och smart inlägg! Visst är det så, att ens bloggvänner, många som man aldrig ens träffat, betyder jättemycket! Tack för dina tänkvärda inlägg och dina kommentarer!

Svar: Tack själv! Det är så bra när vi kan dela erfarenheter med varandra! :D

2013-01-08 kl. 21:05:13

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anneli

Tack och detsamma! Det är en härlig värld att få vara en del av och man lär sig oändligt mycket.

2013-01-08 kl. 23:45:40

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: M

I stället för en bok, kan du göra en bra mall till exell så kan du söka på många sätt snabbt och effektivt.

Svar: Jag är inte så bra på exell så jag håller mig till mina notebooks. ;) Tack för tipset!

2013-01-09 kl. 08:00:12
Postat av: Mia Skrifver

Vilket ljuvligt inlägg att läsa! Och ja, det är väldigt väldigt skönt att få läsa andra och skriva själv, att få fundera tillsammans på alla grejer och turer kring skrivandet. Måste också instämma i vad Lee säger om att det är kul att komma hit och höra dina glada inlägg (fast om du är på usligt humör nån gång så kommer det inte att avskräcka heller). Tack för ditt inlägg, så uppiggande en onsdag!

Svar: Tack! Ja, du ville ju ha något i hästväg, har dock inte sett till den än... har du? "Jag, uselt humör? Nä, du, det skulle aldrig hända" ;)

2013-01-09 kl. 08:18:33

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Kati

Jättebra idé med idéboken. jag har en av de där paperblanksen, de kommer alltid till användning tycker jag.

2013-01-09 kl. 23:43:59

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback