2* Karolinska

Ja, jag gjorde det. Tog med mig sonen och åkte tvärs igenom stan till fel Karolinska. Undrar just vem som kom på att båda sjukhusen ska ha samma namn. Idiotiskt om ni frågar mig.
Tjejen i receptionen på KS i Solna sa att det är vanligt att folk åker fel...
Dags att låta Huddinge sjukhus bara heta Huddinge sjukhus och inte Karolinska universitetssjukhuset då?
Tänk vad många "håltimmar" läkarna får när patienterna reser till fel ställe. Galet.
 
Hur som helst, från det ena till det andra (sjukhuset) färden gick tillbaka genom stan och ut på söder igen. Väl där fick vi i alla fall komma in. Som tur var.
 
Nå väl, nu hemma och snart ska jag iväg igen. Ska bara göra några måsten först.
Fördelen som jag sa tidigare är att jag hinner läsa på tåget. :D
 
I eftermiddag ska jag träffa författarvän, ta en fika på ett kafé och snacka projekt. Extra kul då vi inte setts på si så där 25 år (om man räknar bort ett ögonblicksmöte i stan, då båda kände igen varandra men inte mer än så). Mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback