Idag är det en sån där dag.

När ingenting blir som jag vill. 
I morse när jag klev upp tänkte jag jobba effektivit hela dagen eftersom vi får besök som ska bo här i några dagar och arbetstiden automatiskt reduceras till noll.
Men, så vill inte min hjärna som jag vill. Jag vill ha full koncentration på min text, medan min hjärna funderar över möjliga och omöjliga namn till mina manus. (jobb som jobb tänker den ena halvan medan den andra skvalpar frustrerat i ryggmärgsvätska och fasar över oordningen)... Ja, ja. Båda skvalpar i ryggmärgsvätska. 
 
Nä, jag erkänner. Namnen jag hade förut har jag dissat totalt och nu hänger allt löst igen.
Men... kanske har jag kommit på det bästa namnet nu. :D 
Ja, jag vet, det sa jag sist också...
 
Hur som helst. Att koncentrationen blir splittrad beror även på att jag tvättar inför semestern. So far fyra maskiner, men innan kvällen är här har jag kommit upp i det dubbla.
Så blir det när man låter tvätten vänta ett par dagar - stor familj, mycket tvätt. 
Stormande vindar - snabbtorkande tvätt. Mycket nöjd över det. 
 
Nu ska jag måla ett nytt lager på mina naglar och sen åter ner i manuset. Fram till 16:00.
 
Tittar ner på mitt svarta linne och upptäcker chokladfläckar (från resterna av tårtan jag åt upp nyss). Suckar tungt då jag precis kört igång en svart maskin. 
 
Man skulle kunna tro att det här är vanliga vardagsproblem, men faktum är att det är helg. ;)
 
Så här såg vi ut igår på Laserdome. Jättekul!
 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Har också en sån dag när ingenting funkar! Det bara strular och tankarna och koncentrationen vandrar iväg. Kanske vänder det ikväll, kanske inte. Jag har målat helt ny färg på mina naglar nu :)

Svar: Är avis på din radda med nagellack. Måste själv införskaffa nytt överlack och underlack. Använder du också sånt?

2013-07-20 kl. 18:28:59

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Vissa dagar är så där, man funderar på titlar. Eller tvätt. Eller vad det är som råkar störa just då. Hoppas att du hittar rytmen ändå.

Svar: Jag hittade aldrig rytmen då, men idag har jag gjort det. Nu har jag arbetat hela dagen och precis stängt ner sidan. Nu läsdags. :D

2013-07-21 kl. 20:13:24

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Jag är dålig på över-och underlack, kör bara nagellacket rätt på. De sockriga med knastrig yta som jag använder mycket nu har väldigt bra hållbarhet, ca 7 dagar, så när det flagar är jag ivrig att byta :)

Svar: Jag vill ha! Måste köpa nästa vända i centrum + nytt över/under lack. Använder alltid det. :D

2013-07-22 kl. 23:23:34

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback