Kvinnorna i sjön

Nu har jag läst ut den. Ni som följer mig vet att jag var tveksam till att läsa ut den. 
Det berodde på att jag upplevde den som väldigt rörig i början, dels för alla olika tillbakablickar i olika årtionden och dels för att huvudpersonen själv är extremt förvirrad. Varje kapitel i sig är spännande och drivande, gillar man pusseldeckare så är det här en perfekt bok. För mig var det första gången jag läste en "pusseldeckare" och där av fick jag svårt att hänga med. 
Andra halvan av boken var en aha-upplevelse även om jag nu i efterhand inser att jag inte förstod speciellt en person och hans agerande. Ska bli kul att höra vad min bloggvän Kati tycker om den.
Hela boken gav ett skimmer av frågan "Hände det där verkligen? Eller var det en dröm? Dog han eller lever han fortfarande?"
Som sagt, den som lever får se, antar en fortsättning på boken.
 
Idag ska jag åka ännu mera tåg och borde alltså påbörja en ny bok. Frågan är vilken. Har några som ligger och väntar på mig. Tror jag tar den som är lättast att bära. 
 
Morgonen började jag med en löprunda, sen lite jobb, blogg och nu lite mer jobb innan jag ska åka.
Ikväll sitter jag på Snaps uteservering och njuter av solen och en iskall öl i trevligt sällskap.
 
Just det, höll på att glömma.
Jag träffade ju en författarvän igår. Det var jättekul att ses igen efter 25 år. ;)
Inser när man ses så där att det är guldvärt att ha vänner med samma intressen. Tråkar ut familjen lätt med allt tjat om karaktärer och manus. Tack Malin Roca Ahlgren och min namne Jenny Jacobson. Det får vi göra om till hösten. :D
 

Kommentarer
Postat av: mra

Tack själv

2013-07-18 kl. 07:03:01

URL: http://blogg.malinrocaahlgren.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback