Med boja och kätting

Sitter jag nu här mellan 7-12 och jobbar med manuset. Sen ska det planeras, packas och tömmas. (borde även tömma byrån i sovrummet, tänk vad kläder det ligger där som aldrig används.) 
Barnen lär vilja åka en vända till standen också innan dagen är slut. "Hej fullt upp, kan vi bli vänner du och jag?"
 
Igårkväll hade jag planerat en film i soffan innan kvällen var slut, men det slutade med att vi flyttade studsmattan (under skilsmässoaktiva former) och tog en löprunda i skogen. Fick faktiskt med mig både Stefan och Emil (14år). :D
Hur går det för er andra föresten? Ni som precis som jag sitter på tok för mycket? Hur mår er kropp och ert psyke?
Tjatar psyket om att ni borde röra på er mer?
 
Jag har nyligen upptagit löpningen igen efter en ganska orörlig period. (fast det är inte heller sant, för jag har under våren och sommaren gått 1-1½ timmes promenader ett par ggr i veckan, men om man jämför med hur mycket jag rörde på mig förut, så är det här lite).
Insåg till min glädje att muskelminnet i kroppen är fantastiskt. Benen var starka runt spåret, men lungorna var inte alls på banan. Tror i och för sig att det går rätt fort att komma igång med andningen. Gäller bara att vara lite extra ihärdigt...
 
Och det var just det. Den där tröskeln. Nu har jag redan klivit över den förvisso, men på måndag inträder SEMESTER och då är frågan:
- Blir den aktiv?
- Eller blir det tillbakalut med bra bok?
Jag hoppas på en hyffsad aktiv semester med lästid fördelad i små portioner. Ska packa träningskläder till landet ifall lusten faller på. ;)
 
Har jag sagt att jag laddat läsplattan? Tre böcker + den jag håller på med nu.
Det blev:
Cocktails för tre - Kingsella (Säkert val),
Ett litet snedspråg D. Rudberg (har läst hennes chicklit serie, nyfiken på perfect crime)
Bluffen - U. Drougge första delen av tre. 
Har någon av er läst någon av dessa?
 
Nä, hur var det nu med dagens schema. Jobb mellan 7-12. Se så... back to work! :D
 
Apropå motion. Idag ska jag damma av favoriten, den har stått med punktering i en månad. Stefan fixade den igår. :D
Så ser ni någonting gult som svischar förbi, så är det bara jag.
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ja. Du har fullt upp, verkligen. Och ja, kroppen pratar rätt högljutt med psyket om att röra på sig mer. Bland annat sägs att det finns för mycket kropp...

Men nu ska jag sitta kvar och jobba vidare med manuskommentarer, betaläsning och alla andra miljoner grejer som måste göras.

Svar: Samma här, för pösigt liksom. ;) Pös hit och pös dit. Så var det aldrig förr. Å andra sidan åt jag inte lika mycket "bakat" med grädde som nu för tiden heller. Inte lika mycket godis heller för den delen. ;) ... inkomster ger utgifter som man så fint brukar säga.

2013-07-25 kl. 10:07:32

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Kati

Gud vad lustigt, vi läser samma böcker igen. Började också på Coctails för tre (men det är väl hennes andra författarjag, Madeleine wickham om jag förstått saken rätt? Stilen är iaf inte kinsellisk) men tyckte det började arta sig till en bok jag inte gillade bara efter ett trettiotal sidor så jag la ner. Tror inte jag gillar wickhams böcker något vidare. Sleeping arrangements var heller inget vidare.

Svar: Som jag precis skrev till Fia, så hade jag ingen aning om att hon skriver under olika namn. Jag väntar helt enkelt med den. Hade hoppats på en riktig Kinsella känsla. :/

2013-07-25 kl. 11:32:48

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Jag borde också röra på mig mer. Ska ta tag i det ... snart. Jag har inte läst nån av de böckerna, men jag har sneglat på Cocktails för tre. Dock läste jag ju Dubbelbokat och precis som Kati blev jag besviken på den, och eftersom det egentligen är Wickham-böcker fast de nu marknadsförs som Kinsella så har jag avvaktat, är rädd för att jag ska bli besviken.

Svar: Jaha! Det har jag missat, att hon skriver under olika namn. :( Tror visserligen inte att jag kommer hinna läsa alla 4 böcker på landet, så jag tar den sist... OM jag hinner. Knepigt eftersom jag ofta rekommenderar Kinsella... Får sluta med det då. Synd. Har köpt två nya nagellack idag från Depend. Bild kommer. Bloggen har dock rapporterat om "störningar" så vi får se om jag får upp bilden i dag eller i morgon. :D Älskar mitt röda matta från IsaDora. :)

2013-07-25 kl. 13:55:33

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Kati

Det är egentligen fånigt att "Kinsella" står störst och hennes andra namn (som egentligen är hennes verkliga, om jag förstått saken rätt, det är S.K som är pseudonymen här) i liten text. De är två vitt skilda genrer så man får fokusera på de böcker som inte är under namnet Madeleine wickham, helt enkelt.

Svar: Konstigt att de gjort så. Suck. Men jag ska verkligen kolla nästa gång. Vill inte bli besviken. :(

2013-07-25 kl. 22:19:07

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback