Ögon vs händer

Jag har alltid tänkt att händerna är mitt absoluta arbetsredskap när jag skriver.
(Nä, inte hjärnan. ;) eftersom jag själv upplever att det sitter i fingrarna)
Hur som helst.
Idag vaknade jag med ögoninflammation light. Jag hoppas verkligen inte att den blir värre. Över ögonen ligger en dimmig hinna. Inte bra. :/
För alla som haft ögoninflammation så vet ni att det även värker i ögonen.

För si så där 5-6 år sedan hade jag en jättekraftig ögoninf och den gjorde mig ljuskänslig för resten av livet. Inget att leka med alltså.

Att sätta mig vid skärmen och jobba idag känns som ett dåligt beslut.
Tyvärr kliver projektledaren i mig in och hytter med näven.
- Igår hann du inte med något jobb. Tänk på din deadline, gapar han.
Vad svarar man på det?

Min döda linje har jag själv satt upp och är det någon som kan flytta fram den så är det jag.
Tanken var att jobba förmiddag och sen förbereda fika för Emil. (Fyller 14 år i morgon, ska firas lite idag).
Ögonen vill bara blunda och jag vill jobba.
Vi får se vem som vinner. Projektledaren el indianen.
( intressant att min projektledare visade sig vara en man!) vad an detta?

I em hämtar vi kattungen!!
Problemet nu är att vi igen velar om "vilken". Klubban var slagen och vi hade valt den röda.
Nu har Meja sovit över där och upplever att den gråa är mycket roligare än den röda...
Så beslutet faller på plats i em. Vi vill ha en socialkatt, inte en sån som viker ryggen konkav när man vill klappa den.

Sofia, såg du inlägget igår kväll?

Köpte en strandklänning igår från Roxy. Den är så underbart mjuk. :)


Kommentarer
Postat av: Kati

Ah, intressant att läsa om boken (några inlägg ner), jag har en hel del annat att läsa före så det tar nog ett tag innan jag kommer dit. jag kan ju inte läsa två deckare på raken! (Om det inte är Montalbano, då) Men det ska bli kul att se om jag känner som du. Hoppas ögonen mår bättre snart!

Svar: Ska bli kul att höra vad du tycker om den sen. :D Jag kan inte heller läsa två deckare på raken.

2013-07-18 kl. 11:48:38

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Usch, infektioner och inflammationer i ögonen är inget kul. Jag har ganska dålig syn och när jag fick ögoninfektion för några år sen så försämrades min syn ytterligare, det var inte roligt alls :( Hoppas det går över snart!

Svar: Usch! Det är verkligen inte att leka med.

2013-07-18 kl. 19:50:14

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback