Tvättar pengar

Jag har gjort det förut så jag vet att det fungerar.

Tvättar silver som blivit mörkt och fult med en vanlig huskur.
Detta behövs:
" Skål klädd i aluminiumfolie
" Bakpulver
" Vatten direkt från vattenkokaren
" Smutsigt silver
När silvret legat i skålen 10-15 minuter så är det som nytt. Är det väldigt svart från början kan det krävas en process till.

Antar att ni redan gjort detta någon gång i livet. Ville bara påminna om hur snabbt man kan få silver att återfå sin lyster.

Speciellt så här i badtider när vissa sjöar missfärgar silver.

När jag är klar med detta, om si så där 10 min. Ska jag slå mig ner framför datorn och jobba undan. Ska bli både kul och skönt.
Våra gäster har nu på morgonen rest vidare och huset ekar tomt.

Funderar på att hälsa på dem i samma veva som bokmässan går av stapeln i Oktober. :)

Vad gör ni idag?

Apropå pengar - jag slipper köpa nytt halsband till en av killarna, det räckte med att tvätta upp mitt gamla. :)


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Älskar huskurer.
Botade precis ögoninflammation hos ett barn med kamomillte. Man kokar vatten i vattenkokaren, häller upp över tepåsen och låter svalna. Sen putsar man ögat nåra gånger om dan tills det är borta. Gissa hur många hundra gånger lättare det är än äckliga ögondroppar?

2013-07-24 kl. 10:07:45

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Mia Skrifver

Älskar huskurer.
Botade precis ögoninflammation hos ett barn med kamomillte. Man kokar vatten i vattenkokaren, häller över tepåsen, låter svalna och putsar ögat nåra gånger om dan tills det är över. Gissa hur mycket skönare det är en äckliga ögondroppar?

Svar: Tack för tipset. Ögoninflammation är inte kul. Hua! Låter betydligt bättre än vidriga ögondroppar. :D

2013-07-24 kl. 10:12:40

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback