Hur gick det nu med hypnosen?

Igår överraskade jag Stefan och Jennifer med varsin hypnos i tidigare liv. Jättekul!
 
Jennifer hade lite svårt att koppla av och stanna i hypnosen men hon fick i alla fall fram följande:
Hon stod i en svart klänning, ensam, i Visby och tittade på tornerspel. Hon kände sig jätteglad. Hon såg en ljushårig liten flicka springa på en äng. Flickan var glad och Jennifer förstod aldrig vem hon var. Hon fick inte upp något årtal men hennes namn var Alma och det fanns en häst med.
Under hela hypnosen kände hon en brännande känsla i hårbotten. Som om någon drog henne hårt i håret och inte ville släppa. Det gjorde så ont att hon efteråt fick veta att hon under en stund var helt vit i ansiktet. På grund av det onda var hon beredd att avsluta hypnosen, men hon fullföljde den.
 
Det gick lite bättre för Stefan. Han å andra sidan hoppade mellan olika liv i sin hypnos.
Han stod på ostindiefararen och hissade segel, han hade jätteskitiga bara fötter och trasiga byxor. Håret var halvlångt. Det blåste hårt.
 
Han var bonddräng i Lindomé, han kom hem till huset där hans fru stod med förkläde och sjal om håret. Det var middagstid och han slog sig ner vid bordet. Han hade ett barn, en flicka. När de åt middag tittade en äldre man in och sa hej. Stefan förstod inte vem mannen var bara att han betydde mycket för honom.
 
Han var köpman i Gränna och ägde en lathandel. Ett gäng killar om 5 personer kom och spöade upp honom, då en av dessa var skyldig honom pengar. Han tänkte då "Nu säljer jag den här skiten", men det gjorde han inte.
Han blev en gammal man och hostade blod i slutet av sitt liv.
Ett årtal som kom upp var 1910. Men han vet inte i vilket av dessa liv det var. Hans namn var Johan.
Under hela hypnosen vibrerade hans ögon och det tyckte han störde koncentrationen.
Ord han fick med sig var "Oroa dig inte, allt kommer gå bra".
 
Beträffande min dag igår, så hann jag redigera mycket. Dock på papper. Idag är en liknande dag - på språng. Så det blir mer redigerande på papper. Under helgen hoppas jag hinna rätta in det i mitt Word dokument. Alla framsteg är framsteg - även de små.
 
Ha en underbar fredag!
 
En som gillade att jag klippte loss sidor ur mitt manus var Curry.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Det låter ju både spännande och skrämmande det där med hypnos om tidigare liv. Jag undrar mest ifall jag faktiskt vill veta. Eller det vill jag kanske, men uff om man får ont i hårbotten också.

Svar: Det är nog väldigt olika. Stefan fick inte det. Jag och Jennifer fick det. Klart du ska testa, det är sjuktspännande. ;D

2013-06-14 kl. 10:21:02

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback