Nedräkning is the shit

Nu är det inte många sidor kvar. Bör vara klar att skicka in redan på torsdag. Tjoho! Om jag får till följebrevet. Har fått tips på ändring där, så det är en del jobb kvar. Fördelen med följebrev är att man kan pyssla lite med det lite när som helst. Mitt manus däremot, där jag har ett visst antal sidor jag ska hinna varje dag för att nå mitt mål.
När jag redigerar brukar jag alltid vara klar en vecka före utsatt deadline, beror nog på att arbetslusten ökar si så där 100% när jag vet att det snart är dags. ;)
Längtar dessutom till att sätta tänderna i manus ett igen. Det är 8 månader sedan jag läste det. Ska bli kul... or not :O
Hur som helst är det mycket jag ska skriva om där.
Dags att jobba.

Svor lite över att vår internet uppkoppling var lika med noll för en stund sen. Då sa Oliver (12år)
- Betyder internet allt för dig?
- Nä, ABSOLUT inte. Ni betyder allt för mig. Men det underlättar ju när man ska jobba om nätverket fungerar.
- Mamma, varför går du inte bara ner till skolan och letar fakta?

Hmm... Undrar om lärarna vill ha mig hängande där...
Hur som helst. Nu fungerar det perfekt. Phu!
Egentligen kan man tycka att man inte behöver ha internet för att redigera, men faktum är att jag behöver det emellanåt. Alltid bra att kunna kolla upp någon detalj eller så.
Ska snart rigga min arbetsplats i paviljongen på baksidan.
Som min brorson skulle ha sagt:
- Det blir lökigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback