Projektledaren vs Indianen i mig.

Som projektledare över mig själv tycks jag aldrig vara nöjd. Inte bra. Måste jobba på det. Idag har jag jobbat mycket med mitt manus. Trots det sitter en lite )(&/%%¤%¤ och hackar på mig att jag borde sätta mig och jobba igen.
Tog en läspaus och nu är jag så trött att ögonen går i kors. Det är faktiskt fredag. Paus och vila är inte att förakta. Allt blir lättare efter vila.
Koppla av och njut av regnet utanför.
 
Än är kvällen ung 18,05 för att vara exakt. Känns som jag skulle kunna sova för natten. Ja, vi får se om projektledaren vinner eller om jag tar ledigt i kväll.
 
När jag skickade in mitt manus, tänkte jag att nu dröjer svaret 3-6 månader och då har jag massor av tid att fixa med manus ett i lugn och ro. Men nu visar det sig att 3/4 förlag läser mitt manus exakt JUST NU, då brinner det plötsligt i knutarna att få klart manus ett ifall de vill ta sig en titt på det. Nä, jag kan inte trolla med knäna och jag vill inte lämna iväg något som inte känns bra. Så jag jobbar vidare. Tror dock att indianen i mig vinner, en kväll av vila är precis vad jag behöver ha - utan dåligt samvete.
 
Gó kväll mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Men ihh, vad spännande att så många läser ditt manus just nu! Vad snabbt de jobbar! :) Ta du lite ledigt med gott samvete, tror faktiskt jag ska ta lite ledigt ikväll med :)

Svar: Visst gör de. Blev också helt paff.

2013-06-14 kl. 18:45:06

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Mentalt också bra att jobba med nåt medan man vet att de läser just nu. Så att man kanske kanske kanske inte tänker så mycket på det. Men härligt att veta att de läser. Spännande!

Svar: Ja, det är både spännande och jobbigt. ;) Men mest kul ändå. Ska bli intressant att se vad jag får för svar från dem sen.

2013-06-14 kl. 18:50:29

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: kati

Jag förstår hur du tänker. Och den där känslan när man vet att saker och ting pågår på förlagen, rörande ens manus... Då är alla former av distraktioner bra. Håller tummarna.

Svar: Ja, verkligen. Alla former är bra. :D

2013-06-14 kl. 21:17:15

URL: http://www.katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback